• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

دستور ویژه رئیس جمهور برای تامین اعتبار راه آهن تبریز – میانه

  • کد خبر : 4874
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
دستور ویژه رئیس جمهور برای تامین اعتبار راه آهن تبریز – میانه

0 (0) سخنگوی دولت خبر داد: دستور ویژه رئیس جمهور برای تامین اعتبار راه آهن تبریز – میانه تبریز – سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور برای تخصیص منابع مورد نیاز جهت تکمیل پروژه راه آهن تبریز – میانه به سازمان برنامه و بودجه دستور اکید و ویژه ای داده اند. به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر […]

0
(0)
سخنگوی دولت خبر داد:

دستور ویژه رئیس جمهور برای تامین اعتبار راه آهن تبریز – میانه

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی
تبریز – سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور برای تخصیص منابع مورد نیاز جهت تکمیل پروژه راه آهن تبریز – میانه به سازمان برنامه و بودجه دستور اکید و ویژه ای داده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت شامگاه دیروز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد بابیان اینکه میزان اعتبارات تخصیص یافته آذربایجان شرقی در حوزه عمرانی ۳۹۹۷ میلیارد تومان از سال ۹۲ تا ۹۵ بوده است، اظهار کرد: اگر این میزان بودجه را با میزان بودجه سال های ۸۸ تا ۹۱ مقایسه کنیم رشد ۲.۱ درصدی داشته است.

وی در ادامه از کاهش درآمدهای نفتی دولت یازدهم نسبت به دولت دهم خبر داد و افزود: میزان درآمد نفتی دولت دهم ۲۵۰ میلیارد دلار بود اما در دولت یازدهم درآمد نفتی ۱۵۷ میلیارد دلار شد این امر نشان می دهد که درآمدهای نفتی به نصف کاهش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اعتبارات ملی و استانی آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان اعتبارات استانی و ملی آذربایجان شرقی که در سال گذشته پرداخت شد ۱۵۹۳ میلیارد تومان بود. اگر همین مبلغ تخصیص یافته را با دولت دهم مقایسه کنیم رشد ۳.۳ درصدی دارد.

نوبخت اضافه کرد: در سفر نخست هیات دولت به استان آذربایجان شرقی و در جلسه شورای اداری این استان ۲۳ پروژه با اعتبار ۹۴۶ میلیارد تومان مصوب شده بود اما تاکنون یک هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی و اوراق پرداخت کرده ایم و در خصوص پروژه ها تنها ۵ طرح فعلا به نتیجه نرسیده که آن ها هم بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و از این رو پیگیر هستیم.

سخنگوی دولت از افتتاح خط ریلی مراغه – ارومیه تا ماه های آینده خبر داد و گفت: برای بهره برداری از راه آهن مراغه – ارومیه ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار صرف می شود و از طرفی هم تاکید داریم پروژه های عمرانی باید اولویت بندی شوند.

تصویب ۲۸ طرح نتیجه سفر دولت دوازدهم به آذربایجان شرقی

وی همچنین از تصویب ۲۸ طرح در سفر استانی دولت دوازدهم به آذربایجان شرقی با اعتبار ۱۹۸۳ میلیارد تومان خبر داد و افزود: برای این طرح ها اعتبار یک هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات خزانه و ۷۹۵ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی تامین می شود.

نوبخت یادآور شد: توزیع این اعتبارات که طی سال‌های ۹۷ الی ۹۹ به اتمام می‌رسد، برای بخش کشاورزی دو طرح با ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار و در بخش آب شش طرح و پروژه با ۵۵۷ میلیارد تومان در این بخش درنظر گرفته شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4874

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.