• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

دستیابی به دانش‌فنی تولید نوعی آلیاژ برای ساخت واگن قطار

  • کد خبر : 25882
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
دستیابی به دانش‌فنی تولید نوعی آلیاژ برای ساخت واگن قطار
"فوم آلومینیوم سلول بسته" نوعی آلیاژ با ویژگی‌های منحصر است که به دلیل "های‌تک" بودن جزو اقلام تحریمی به شمار می‌رود، از این رو محققان کشور با مطالعه و تحقیق به دانش فنی ساخت این محصول با کاربرد در ساخت واگن‌های قطار دست یافتند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، کیانوش عسگری، مدیر عامل این شرکت و مجری طرح، فوم “آلومینیوم سلول بسته” را از جمله محصولات خاصی دانست که از ویژگی‌های فیزیکی قابل توجهی برخوردار است و گفت: این محصول قابلیت جذب انرژی، جذب صدا، جذب امواج و قابلیت عایق حرارتی را دارد و بسیار سبک است. همین موضوع در کنار بسیاری ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگر باعث شده است که کاربری‌های فراوانی برای آن در صنایع مختلف وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: این محصول در حال حاضر برای ساخت واگن‌های قطار مورد استفاده قرار گرفته است؛ چون علاوه بر سبک بودن، از ورود صدا و امواج به داخل واگن جلوگیری می‌کند.

عسگری با بیان اینکه این محصول به دلیل “های‌تک” بودن و به بهانه کاربری دوگانه، فروش آن به کشورمان ممنوع شده است، خاطر نشان کرد: این مسئله باعث شد تا با کمک نیروهای متخصص شرکت، نسبت به بومی‌سازی فناوری آن اقدام کنیم، در حال حاضر ایران یکی از محدود کشورهایی است که تکنولوژی ساخت این آلیاژ خاص را در اختیار دارد و قیمت نمونه داخلی حداکثر یک سوم قیمت نمونه خارجی است.

مجری طرح با اشاره به اقدامات شرکت برای توسعه فعالیت‌های خود، اظهار کرد: با جذب مشارکت یک سرمایه‌گذار داخلی در حال زمینه‌سازی برای احداث یک واحد با ظرفیت تولید ۸ تن هستیم که امیدواریم، توانایی شرکت را برای تامین نیاز داخل و حتی صادرات افزایش دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.