• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

دنیا مالی: بودجه ۱۴۰۰، لایحه تقویت کننده حمل و نقل ریلی نیست

  • کد خبر : 31275
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۱۶
دنیا مالی: بودجه ۱۴۰۰، لایحه تقویت کننده حمل و نقل ریلی نیست
عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، لایحه تقویت کننده حمل و نقل ریلی و توسعه امور زیربنایی نیست، گفت: دولت باید به جای افزایش اعتبارات جاری، بودجه را به سمت توسعه حمل و نقل ریلی سوق دهد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تین نیوز، احمد دنیامالی با اشاره به نشست مشترک کمیته حمل و نقل ریلی کمیسیون عمران مجلس با مسئولان شرکت راه آهن و مدیران حمل و نقل ریلی درون شهری در شهرداری تهران، گفت: در این نشست وضعیت حمل و نقل ریلی برون شهری و حمل و نقل درون شهری در کلانشهرها مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین وضعیت اعتبارات این دو حوزه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ رسیدگی شد.

چطور پول پارو کنیم آن هم در ایران؟
احکام بودجه ای حوزه حمل و نقل ریلی درون و برون شهری در سال های اخیر عملیاتی نشده است

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره توسعه حمل و نقل ریلی در کشور، افزود: متأسفانه در چند سال اخیر اقدام قابل قبولی در عرصه توسعه این حوزه صورت نگرفته  و احکام بودجه ای در حوزه حمل و نقل ریلی درون و برون شهری عملیاتی نشده است.

ساخت یک کیلومتر مترو در هر کلانشهر حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد

وی با بیان اینکه برای ساخت یک کیلومتر مترو در هر کلانشهر حدود یک هزار میلیارد تومان بودجه لازم است، گفت: این اعتبار شامل حفاری تونل، لاینینگ، خطوط زیربنایی، تقویت سیگنالینگ، تأمین بخشی از ناوگان و شبکه تأمین برق می شود.

دنیامالی ادامه داد: در نشست اخیر پیشنهاداتی برای افزایش اعتبارات حوزه حمل و نقل ریلی درون و برون شهری مورد بررسی قرار گرفت، از این رو مقرر شد که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، پیشنهاداتی برای تقویت این بخش در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: در سال های اخیر شاهدیم که در قوانین بودجه، اعتباری حدود ۲ میلیارد دلار از محل فاینانس برای توسعه مترو کلانشهرها در نظر گرفته شده است، اما متأسفانه حتی یک دلار از این محل برای این حوزه هزینه محقق نشد، از طرفی در شرایط کنونی مهم ترین بحث، موضوع تخصیص اعتبار برای توسعه مترو کلانشهرها است، زیرا شرکت راه آهن از محل فروش بلیط درآمدزایی می کند.

لایحه بودجه ۱۴۰۰، لایحه تقویت کننده حمل و نقل ریلی و توسعه امور زیربنایی نیست

وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، لایحه تقویت کننده حمل و نقل ریلی و توسعه امور زیربنایی نیست، افزود: دولت باید به جای افزایش اعتبارات جاری، بودجه را به سمت توسعه حمل و نقل ریلی سوق دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31275

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.