• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

دولت توسعه شبکه ریلی را در دستور کار دارد

  • کد خبر : 15442
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
دولت توسعه شبکه ریلی را در دستور کار دارد

0 (0) رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت توسعه شبکه ریلی را در دستور کار دارد تهران- ایرنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: براساس سیاست‌ های کلی اقتصاد مقاومتی، توسعه حمل و نقل ریلی تاکید شده و دولت نیز تمام تلاش خود را برای توسعه این شبکه و برطرف ساختن خلاءهای موجود در […]

0
(0)

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:
دولت توسعه شبکه ریلی را در دستور کار دارد
تهران- ایرنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: براساس سیاست‌ های کلی اقتصاد مقاومتی، توسعه حمل و نقل ریلی تاکید شده و دولت نیز تمام تلاش خود را برای توسعه این شبکه و برطرف ساختن خلاءهای موجود در زیرساخت‌های آن به کار بسته است.
نوبخت: دولت توسعه شبکه ریلی را در دستور کار دارد
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی برای تولید ٩٧4 واگن مسافری، باری و لکوموتیو با اعتبار یکهزار و 940 میلیارد تومان در سال 1398 افزود: توسعه شبکه ریلی اولویت نخست محسوب می شود و پس از آن داشتن واگن و لکوموتیو نیز در اولویت بعدی قرار دارد و باید زمینه بهره برداری بهتر برای مردم فراهم شود.
وی اظهار داشت: براین اساس در 2 سال گذشته چهار مرکز استان به شبکه ریلی سراسری متصل شدند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ضروری است در این بخش با نگاه به آینده پیش رفت و بنابراین انتظار می رود در اوایل سال آینده شاهد تداوم شبکه ریلی از میانه به بستان آباد و ایل گولی در استان آذربایجان شرقی و علاوه بر آن به اردبیل باشیم.
وی تاکید کرد: علاوه بر توسعه جاده ای، لازم است از حمل و نقل ریلی به شکل سالم استفاده شود.
براساس این تفاهم نامه 4٠ دستگاه لکوموتیو، 65٠ واگن باری، ٢4 دستگاه ریل باس، ٣٠ دستگاه واگن مسافری تولید و بازسازی ٢٣٠ دستگاه واگن مسافری انجام می شود.
وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: دولت های یازدهم و دوازدهم اهتمام ویژه ای برای توسعه حمل و نقل داشتند و دارند.
«محمد اسلامی» افزود: براین اساس چهارمین استان به شبکه ریلی اضافه شد و در تلاش می شود که پنجمین استان نیز به این شبکه سراسری متصل شود.
وی تاکید کرد: باید طرفین این تفاهم نامه بر انجام تعهدات خود در زمان تعیین شده اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای حمل ونقل ریلی به دنبال اتصال به شبکه سراسری هستیم، اما علاوه بر این شبکه به واگن و لکوموتیو نیاز داریم که باید اقدامات لازم برای تامین آن انجام شود.
اسلامی افزود: اکنون جابه جایی بار از سطح 50 تن گذشته است و این نشان می دهد که همچنان تقاضا برای جابه جایی بار در حال افزایش است.
به گزارش ایرنا، اعتبار یکهزار و ٩4٠ میلیارد تومان این تفاهمنامه به میزان ٢٠ درصد آن آورده متقاضیان، یک هزار و ٨٠ میلیارد تومان سهم نظام بانکی و بقیه هم سهم دولت است.
همچنین نرخ تسهیلات تولید ریل باس ١٢ درصد، لکوموتیو و واگن باری ١٣ درصد پیش بینی شده و مابه التفاوت آن توسط دولت پرداخت می شود.
سرپرست راه آهن جمهوری اسلامی به تازگی اعلام کرد: عملکرد باری راه آهن امسال 9 درصد و در بخش مسافری 13.8 درصد نسبت به سال 96 افزایش یافت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.