• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

دولت کمتر از ۳۰ درصد تعهداتش به مترو تهران کمک کرده است

  • کد خبر : 28784
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
دولت کمتر از ۳۰ درصد تعهداتش به مترو تهران کمک کرده است
شهردار منطقه ۲۲ با تاکید براینکه دولت مکلف بود که پنجاه درصد هزینه‌های ساخت مترو را بپردازد اما به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: دولت کمتر از ۳۰ درصد از موظفی خود به تکالیفش عمل کرده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از مهر، مراسم امضای تفاهم نامه تأمین منابع مالی برای احداث خط ۱۰ متروی تهران صبح امروز با حضور علی امام مدیرعامل شرکت مترو و علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ به امضا رسید. امام با بیان اینکه همه خطوط جدید خطوط انشعابی دارند به مسیر اولیه در نظر گرفته شده برای خط مترو در منطقه ۲۲ اشاره کرد و گفت: مسیر ۲۱ کیلومتری در این محدوده مد نظر ما این است که از میدان کتاب شروع شده و در وردآورد پایان می‌یابد.

 

مدیرعامل مترو با اشاره به این پیشنهاد گفت: برای رسیدن به این هدف، از سه نقطه از این ۲۱ کیلومتر آغاز به ساخت شده و بنا داریم به میدان کتاب متصل بشویم تا پیشرفت‌ها بهتر باشد.

 

علی امام ادامه داد: مطالعات خط ۱۰ در بخش غرب انجام شده و پیمانکاری برای آن انتخاب شده است.

 

وی افزود: باید یادمان باشد که لینک و اتصال میان خط ۱۰ و خط هفت موضوعی حیاتی و مهم است.

 

امام در خصوص مدل مالی این پروژه هم گفت: باید میان شهرداران مناطق درگیر این ماجرا یک ارتباط مستمری برقرار شود و مدل مالی اجرای سه کیلومتر اتصالی به خط هفت بررسی شود.

 

شهردار منطقه ۲۲ شهر تهران نیز با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های پنج ساله کشور پرداختن به مساله حمل و نقل عمومی است، گفت: در سال‌های ۷۶ تا ۸۰ حدود ۲۲ هزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی کشور شد و در سال ۸۰ هم فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی از تهران و مشهد آغاز شد.

 

نوذرپور افزود: امروز ۹ کلان شهر کشور سیستم حمل و نقلی دارند و فعالیت آن باعث بهبود امورات مردم شهرها شده است. ولی یکی از مشکلات سال‌های اخیر این بوده است که دولت نقش خود را در تأمین منابع برای نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی پرداخت نکرده است.

 

شهردار منطقه ۲۲ با تاکید بر اینکه دولت مکلف شده بود که پنجاه درصد هزینه‌های ساخت مترو را بپردازد اما در تهران به تعهدات خود عمل نکرده و کمتر از ۳۰ درصد از موظفی خود به تکالیفش عمل کرده است اظهار داشت: اولویت‌های مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی بوده و این روزها هم خبرهای خوبی در این حوزه به گوش می‌رسد.

 

وی افزود: در تهران دولت تا کنون ۱۰ درصد به مترو کمک کرده است و این در حالی است که خود منطقه ۲۲ هم از این سهم بی نصیب مانده است.

 

به گفته شهردار منطقه ۲۲ امروز تنها ۳۰ درصد از حمل و نقل‌های این منطقه با سیستم حمل و نقل عمومی انجام می‌شود و اگر حمل و نقل عمومی توسعه می‌یافت شاهد تفاوت معناداری در این زمینه بودیم.

 

نوذرپور یادآور شد: در طرح تفصیلی به موضوع حمل و نقل عمومی توجه ویژه شده و این طرح تفصیلی TOD توسعه محور شده است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28784

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.