• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

دو ابتکار وزارت راه و شهرسازی برای ورود بخش خصوصی در صنعت ریلی

  • کد خبر : 5353
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
دو ابتکار وزارت راه و شهرسازی برای ورود بخش خصوصی در صنعت ریلی

0 (0)   آخوندی در جمع خبرنگاران تشريح كرد: دو ابتکار وزارت راه و شهرسازی برای ورود بخش خصوصی در صنعت ریلی  شهرسازی با اشاره به دو ابتکار عمل صورت گرفته در زمینه تامین مالی اظهار کرد: در اولین ابتکار با تضمین شرکت راه‌آهن برای اولین‌بار در ایران بخش‌خصوصی موفق به دریافت ۱۰۵ میلیارد تومان […]

0
(0)

  آخوندی در جمع خبرنگاران تشريح كرد:

دو ابتکار وزارت راه و شهرسازی برای ورود بخش خصوصی در صنعت ریلی

 شهرسازی با اشاره به دو ابتکار عمل صورت گرفته در زمینه تامین مالی اظهار کرد: در اولین ابتکار با تضمین شرکت راه‌آهن برای اولین‌بار در ایران بخش‌خصوصی موفق به دریافت ۱۰۵ میلیارد تومان اوراق صکوک می‌شود، همچنین در ابتکار دوم برای تأمین مالی بین‌المللی ۷۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی استفاده می‌شود که تضامین مورد نیاز آن نیز از سوی شرکت راه‌آهن تأمین می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از خط تولید کارخانه واگن پارس اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد:خیلی خوشحالم تلاش‌های انجام شده طی چند سال گذشته و به‌ویژه پس از برجام به ترتیب در حال به ثمر رسیدن است.
وی افزود: قرارداد تأمین حدود ۶ هزار واگن باری و حدود ۱۰۰۰ واگن مسافری، همچنین قرارداد تأمین لوکوموتیو با مشارکت روس‌ها منعقد شده است.
آخوندی با بیان اینکه شرکت واگن پارس در سال ۹۶ حدود ۳۱۰ دستگاه واگن باری و ۵۰ دستگاه واگن مسافری تحویل مشتری داده است، گفت: این کارخانه امسال برای ساخت ۶۰۰ دستگاه واگن باری و ۵۰ دستگاه واگن مسافری برنامه‌ریزی کرده است.
وی با اشاره به تجهیز بخش لوکوموتیوسازی کارخانه واگن پارس خاطرنشان کرد: امروز قرارداد ساخت ۵۰ لوکوموتیو دیزل- الکتریک به‌منظور انتقال دانش و فناوری روز دنیا به شرکت‌های ایرانی منعقد شد که بر اساس این قرارداد مونتاژ و ساخت در کارخانه واگن پارس، تأمین مالی از سوی صندوق توسعه ملی و تضامین از سوی شرکت راه‌آهن انجام شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو ابتکار عمل صورت گرفته در زمینه تأمین مالی اظهار کرد: در اولین ابتکار با تضمین شرکت راه‌آهن برای اولین بار در ایران بخش خصوصی موفق به دریافت ۱۰۵ میلیارد تومان اوراق صکوک می‌شود، همچنین در ابتکار دوم برای تامین مالی بین‌المللی ۷۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی استفاده می‌شود که تضامین مورد نیاز آن نیز از سوی شرکت راه‌آهن تامین می‌شود.
وی افزود: بدین ترتیب بخش خصوصی موفق به سرمایه گذاری در زمینه لوکوموتیو و ناوگان با تضامین شرکت راه‌آهن می‌شود.
آخوندی با توجه به توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و اولویت آن پس از توسعه خطوط و شبکه اظهار کرد: استراتژی وزارت راه و شهرسازی برای تامین مالی قراردادهای توسعه ناوگان نشان می‌دهد که صنعت ریلی می تواند نفس بکشد و برای هزاران نفر فرصت شغلی ایجاد کند.
وی در پایان با اشاره به راهکارهای اتخاذ شده در دولت برای بهبود وضعیت کارخانه هپکوی اراک به عنوان قطب ساخت ماشین آلات راهسازی کشور بیان کرد: مشکلات این کارخانه به طور مرتب از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود و در خصوص رفع مشکلات این کارخانه راهکارهایی از سوی وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور با هدف خرید محصولات این کارخانه در صورت تامین بودجه و اعتبارات لازم در دولت مطرح شده است بنابراین این کارخانه نیز باید در راستای ورود به بازار رقابتی هدفگذاری کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5353

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.