• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

راه‌آهن «اردبیل– مغان» از گرمی عبور می‌کند

  • کد خبر : 27854
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
راه‌آهن «اردبیل– مغان» از گرمی عبور می‌کند
اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن اردبیل به سمت مغان از شهرستان مرزی گرمی عبور می‌کند تا اهالی این منطقه از مزایای آن استفاده کنند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از بازار ، ولی اسماعیلی اظهار کرد: در نشستی که اخیراً با وزیر راه و شهرسازی و معاونین داشتیم، قرار شد بعد از تکمیل مطالعات به طول ۱۰ کیلومتر عملیات احداث راه‌آهن اردبیل به سمت مغان شروع‌شده و شکل عملیاتی به خود بگیرد.

 

وی احداث راه‌آهن «اردبیل– مغان» را مؤثر در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر دانست و بیان کرد: این خط ریلی می‌تواند به تحول و تحرک اقتصادی منطقه بیش از گذشته کمک کند.

 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی به تکمیل سد عمارت اشاره کرد و گفت: در رایزنی با وزیر نیرو و رئیس بنیاد مستضعفان قرار شد ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شود تا بزرگ‌ترین سد خاکی شمال غرب کشور در این شهرستان تکمیل و راه‌اندازی شود.

 

اسماعیلی بیان کرد: با بهره‌برداری از سد عمارت در سال جاری علاوه بر روستاهای اطراف این منطقه زارعین شمال استان نیز از آب این سد در راستای توسعه کشت و زرع استفاده خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از سد عمارت و سدهای متوسطی که در گرمی در حال اجراست ذخیره منابع آب در تأمین آب شرب و کشاورزی و نیاز صنعت رفع خواهد شد.

 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در مورد گشایش گمرک آزادلو نیز گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار شد ضمن تکمیل ساختمان گمرک مراودات مرزی انجام شود.

 

اسماعیلی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان نیمه اول امسال گمرک آزادلو فعالیت خود را از سر گرفته و از طریق این منطقه مرزی مبادلات با جمهوری آذربایجان شروع شود.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27854

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.