• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

راه‌آهن اردبیل – میانه در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 25794
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
راه‌آهن اردبیل – میانه در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود
استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد که در سال ۱۴۰۰ این پروژه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ، اکبر بهنام‌جو ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد راه‌آهن اردبیل پیشرفت فیزیکی دارد که مابقی آن ۳۰درصد عملیات ریل‌گذاری و روسازی و ۱۰ درصد هم زیرسازی است که با تکمیل این موارد، پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه در سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اردبیل، برای سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار برای راه‌‌آهن اردبیل – میانه تخصیص یافت و تخصیص بودجه فوق با پیگیری مسؤولان و نمایندگان استان پیش از موعد خواهد بود. 

استاندار اردبیل تصریح کرد: تا به امروز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در پروژه اردبیل سرمایه‌گذاری شده و تا پایان پروژه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار مورد نیاز بوده که به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است. 

بهنام‌جو بیان کرد‌: پروژه اتصال ایستگاه راه‌آهن اردبیل به شهرک صنعتی در حال مطالعه و طراحی بوده که با مشارکت دستگاه‌های مختلف پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه در حال پیگیری است که امسال تحقق پیدا می‌کند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: علی‌رغم مشکلاتی که بر اثر شیوع کرونا در کل کشور رخ داده، کلیه کارگاه‌های عمرانی و تولیدی استان در راستای پیشرفت راه‌آهن اردبیل – میانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند.

بهنام‌جو گفت: در حال حاضر عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل به میانه و اتصال به شبکه سراسری راه‌آهن کشور، مجدداً آغاز شده و پیشرفت مناسبی دارد. 

وی بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در دو ماه نخست سال جاری هر ماه ۷ کیلومتر ریل‌گذاری انجام خواهد شد که از ماه‌های آینده ریل‌گذاری در هر ماه دو برابر می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد‌‌: از سمت میانه چندین پروژه بزرگ پل در حال اجرا است که با شتاب بخشی به روند اجرای آن‌ها، پروژه این بخش نیز در زمان مقرر تکمیل می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25794

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.