• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

راه‌آهن قزوین-رشت اسفندماه افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 13007
  • ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۷:۲۲
راه‌آهن قزوین-رشت اسفندماه افتتاح می‌شود

0 (0) راه‌آهن قزوین-رشت اسفندماه افتتاح می‌شود وزیر راه و شهرسازی در سفر به قزوین به قراردادهای این وزارتخانه با شرکت‌های داخلی در حوزه تهیه تجهیزات و اجرای طرح‌ها اشاره کرد و گفت: این قراردادها حمایت از تولید داخلی و کمک به اشتغال‌زایی جوانان است. به گزارش ایسنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح […]

0
(0)

راه‌آهن قزوین-رشت اسفندماه افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در سفر به قزوین به قراردادهای این وزارتخانه با شرکت‌های داخلی در حوزه تهیه تجهیزات و اجرای طرح‌ها اشاره کرد و گفت: این قراردادها حمایت از تولید داخلی و کمک به اشتغال‌زایی جوانان است.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح روز جمعه وارد قزوین شد و در بدو ورود خود به استان قزوین، طرح نیوجرسی بلوک مفصلی حدفاصل آزادراه قزوین – کرج به طول ۷۲ کیلومتر را افتتاح کرد.

فناوری مربوط به این حفاظ‌ها، مربوط به کشورهای اروپایی آلمان و بلژیک بوده و در حال حاضر ۲۰ شرکت داخلی توانمندی ساخت آن را دارند و اجرای این حفاظ‌ها بین باندهای شمالی و جنوبی آزادراه‌ها و جاده‌ها ایمنی راه‌ها را افزایش داده و از سوانح رانندگی را کاهش می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین در سفر به قزوین اعلام کرد که راه‌آهن قزوین-رشت در اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسلامی گفت: برای راه‌آهن قزوین به رشت، یک تست صحت نصب ریل انجام شده است اما هنوز آماده نیست و در اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: جاده قزوین، الموت، تنکابن باید تسریع شود و با حل مشکل محیط زیستی این پروژه و منابع محدود طرح‌ها باید اولویت‌بندی شود.

وزیر راه هم‌چنین با اشاره به ادامهٔ مترو هشتگرد به قزوین نیز افزود: در نظر است قطارهای حومه‌ای تهران به سایر نقاط ادامه یابد، این قطارها ۴۰ درصد ترافیک شهری را کم کرده و توسعه آن در اولویت قرار دارد.
محمد اسلامی در ادامه این سفر در جمع راهداران قزوینی حاضر در طرح زمستانه راهداری بیان کرد: برای خریداری تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری که ۲۵ دستگاه آن به استان قزوین اختصاص پیدا کرده، ۱۲۰۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

وی در ادامه با تبریک روز راهدار، گفت: راهداران در شرایط سخت جوی، بی‌ادعا و ایثارگونه تلاش می‌کنند و جان خود را به خطر می‌اندازند تا جان هم نوعان خود به خطر نیافتد.

اسلامی با قدردانی از تلاش‌های راهداران، اظهار کرد: فعالیت این عزیزان در جهت حفظ ایمنی و نجات جان انسان‌ها نوعی عبادت محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: فعالیت راهداران و هم‌چنین فعالان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه با زندگی و نیازهای اساسی مردم گره خورده است.

اسلامی با بیان این‌که کیفیت‌بخشی به کارها و طرح‌ها که افزایش رضایت مردم را به دنبال دارد، باید همواره مورد توجه دستگاه‌ها باشد، اظهار کرد: در همین راستا اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی مسیرهای ارتباطی کشور در دستور کار است و اجرای نیوجرسی و حفاظ‌های بتنی در سطح آزادراه‌ها نیز با همین هدف دنبال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی، در ادامه به قراردادهای این وزارتخانه با شرکت‌های داخلی در حوزه تهیه تجهیزات و اجرای طرح‌ها اشاره کرد و گفت: این قراردادها حمایت از تولید داخلی و کمک به اشتغال‌زایی جوانان است.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در حوزه تأمین مسکن قرارداد ۴۰۰ هزار واحد را منعقد کردیم، در حوزه راه و خط آهن نیز به‌زودی شاهد عقد قراردادهای قابل‌توجهی خواهیم بود

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.