• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

راه‌آهن و پروژه‌های آب و خاک در اولویت کاری استان اردبیل

  • کد خبر : 26502
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
راه‌آهن و پروژه‌های آب و خاک در اولویت کاری استان اردبیل
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: راه‌آهن اردبیل - میانه و پروژه‌های آب و خاک در اولویت کاری مسوولان استان قرار گرفته تا این پروژها تسریع و به موقع تکمیل شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، داود شایقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بدنبال سفر رییس‌جمهوری و حضور مدیران بانک‌های عامل در این استان و اختصاص منابع مالی با اولویت تکمیل راه‌آهن و پروژه‌های حوزه راه و آب و خاک جذب این منابع در حال انجام است.

وی بیان‌کرد: برای پروژه راه‌آهن اردبیل در سه سال اخیر بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان از طریق فاینانس و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق منابع دولتی تامین منابع شده و یا جذب این اعتبارات در سال جاری و سال‌ آینده پروژه مذکور به مراحل پایانی خواهد رسید. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: قرار است راه‌آهن اردبیل در تیرماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد و برای کمبود منابع اعتباری هم دولت موظف شده آن را تامین کند.

شایقی افزود: در بخش توسعه بزرگراه‌ها سالانه ۵۰ کیلومتر و همچنین تکمیل و بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین و سایر سدهای در حال احداث منابع مالی مورد نیاز تزریق خواهد شد تا دغدغه‌ای در این زمینه نباشد.

وی از آبرسانی به اردبیل، تکمیل فاضلاب شهرهای پارس‌آباد، سرعین، هیر و مشگین‌شهر، احداث باند دوم جاده اردبیل به مشگین‌شهر، اردبیل – سرچم و کلور – درام به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار استان در سال جهش تولید یاد کرد و گفت: در سال جاری با ابلاغ بودجه سالانه تلاش بر این است تا سه برابر میانگین کشوری جذب اعتبارات در استان صورت بگیرد.

شایقی اظهارداشت: جایگاه استان اردبیل در توزیع اعتبارات سالانه در ردیف بیست و سوم است اما با پیگیری‌هایی که در زمان تقدیم لایحه بودجه انجام می‌شود سعی بر این بوده تا رشد اعتبارات ملی و استانی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری باشد.

وی با اشاره به ابلاغ بودجه ۹۹ به استان و توزیع آن در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه بیان‌کرد: با توجه به رشد ۱۳.۲ درصدی بودجه سال جاری می‌توان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برای توزیع آن تصمیم‌گیری کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26502

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.