• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

راه‌آهن پایتخت با اتصال به خط ریلی بوشهر اقتصادی می‌شود

  • کد خبر : 1866
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰:۱۱
راه‌آهن پایتخت با اتصال به خط ریلی بوشهر اقتصادی می‌شود

0 (0) به گزارش خبر استان به نقل از تسنیم، سکینه الماسی بعدازظهر امروز در نشست با اعضای کمیسیون عمران و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان بوشهر به عنوان قلب تجارت ایران است اظهار داشت: با مطالعات انجام شده و بر اساس اطلاعات واصله، استان بوشهر به سبب وجود زیرساخت‌های […]

0
(0)

به گزارش خبر استان به نقل از تسنیم، سکینه الماسی بعدازظهر امروز در نشست با اعضای کمیسیون عمران و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان بوشهر به عنوان قلب تجارت ایران است اظهار داشت: با مطالعات انجام شده و بر اساس اطلاعات واصله، استان بوشهر به سبب وجود زیرساخت‌های مهم تجارت دریایی در ادوار مختلف گذشته به عنوان قلب تجارت ایران شناخته شده است.
وی با بیان اینکه نخستین منطقه آزاد تجاری ایران، برای بندر بوشهر مورد توجه قرار گرفت افزود: با توجه به وجود امکانات و فراهم بودن زیرساخت‌های لازم، برای بندر بوشهر ۷۰ پست اسکله در دهه ۵۰ تعریف شد.
نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این استان از ظرفیت بالایی در عرصه‌های اقتصادی و تجاری برخوردار است تاکید کرد: محور توسعه در هر منطقه خطوط مواصلاتی از جمله خط ریلی است که فعالیت‌های بندری را به مرکز کشور گسترش می‌دهد.
الماسی با تاکید بر این نکته که استان بوشهر بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس دارد افزود: کوتاه‌ترین مسیر به پایتخت کشور از طریق خط ریلی از استان بوشهر است.
وی با تاکید بر توجه به اجرا شدن خط ریلی شیراز به بوشهر تصریح کرد: خط ریلی با اتصال به بنادر و حمل بار و کالا دارای توجیه اقتصادی می‌شود که در این راستا راه‌آهن پایتخت، اصفهان و شیراز با اتصال به خط ریلی بوشهر اقتصادی می‌شود.
نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس با بیان اینکه بوشهر از نخستین مناطقی در کشور بود که دارای راه‌آهن بود افزود: در جنگ جهانی اول، خط ریلی بوشهر به برازجان فعال بود که پس از جمع‌آوری آن تاکنون این بندر فاقد راه‌آهن است.
الماسی با اشاره به اجرای ۴ قطعه خط ریلی شیراز به بوشهر گفت: ۴ قطعه از خط ریلی شیراز به بوشهر اجرایی شده که اکنون ۱۰ سال است این پروژه که افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده متوقف شده است.
وی تاکید کرد: مردم ساحل نشین استان بوشهر در انتظار اجرایی شدن خط ریلی شیراز به بوشهر هستند تا یکی از مطالبات مردم این منطقه محقق شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1866

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.