• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

راه‌اندازی مجدد خط تولید لکوموتیو داخلی پس از ۱۰ سال

  • کد خبر : 30778
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
راه‌اندازی مجدد خط تولید لکوموتیو داخلی پس از ۱۰ سال
سعید رسولی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم ورود 70 دستگاه ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی و افتتاح لکوموتیو داخلی "پارس ۳۳" گفت: در سال جهش تولید، هشتمین مرحله بهره برداری از ناوگان تولید داخل را برگزار می‌ کنیم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این مرحله ۷۰ دستگاه انواع ناوگان شامل لکوموتیو، واگن مسافری و واگن باری به ارزش ۲۲۳ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی می شود.

سعید رسولی افزود: امسال جمعا تاکنون ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان ریلی به ارزش ۱۱۵۶ میلیارد تومان وارد شبکه شده است.

رسولی تاکید کرد: معتقدم جنب و جوش و نشاط در فعالیت‌های صنعتی ریلی نوید روزهای خوب برای راه‌آهن دارد. در نتیجه در راستای حمایت از تولید داخل، ساز و کاری در شرکت راه‌آهن ایجاد شد که زنجیره کاملی برای حمایت واقعی و پایدار از تولید داخل است.

وی افزود: ایجاد و تاسیس مرکز تست ریلی با همکاری وزارت دفاع و سازمان ملی استاندارد انجام شد؛ با احداث بزرگترین مرکز تست مجهز ریلی از تولیدکننده‌های این حوزه، بیشترین استفاده را خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: امروز خط تولید لکوموتیو در واگن پارس اراک بعد از ده سال تعطیلی، دوباره راه‌اندازی شد. در نتیجه امروز اولین لکوموتیو تولیدی واگن پارس با عنوان پارس ۳۳ تحویل می‌شود و سفارش ۱۰ دستگاه لکوموتیو به واگن پارس شده است.

خط تولید لکوموتیو شرکت واگن پارس، بدنبال عقد قرارداد ساخت و تولید ۱۰ دستگاه لکوموتیو حمل قطار باری بین بخش خصوصی (شرکت البرز نیرو) و واگن پارس راه اندازی شد که امروز اولین واگن تولیدی این شرکت با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن به بهره برداری رسید.

این لکوموتیو با نام تجاری پارس ۳۳ با قدرت ۳۳۰۰ اسب بخار طراحی و تولید شده و سهم تولید داخل آن ۴۰ درصد است که این سهم در قطار‌های بعدی افزایش خواهد یافت.

سعید رسولی، مدیر عامل راه آهن گفت: در شرکت راه آهن و وزارت راه و شهرسازی اراده آهنین برای حمایت از تولید داخل ریلی وجود دارد.

به گفته مدیرعامل واگن پارس در سال ۱۳۹۸ این شرکت رکورد ۲۰ سال گذشته خود را شکست.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30778

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.