• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

راه آهن آستارا- آستارا اواخر هفته جاری افتتاح می شود

  • کد خبر : 4131
  • ۰۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
راه آهن آستارا- آستارا اواخر هفته جاری افتتاح می شود

0 (0) به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حسین عاشوری ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه بین‌المللی راه‌آهن آستارا-آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته پنج‌شنبه هفته جاری راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا به‌صورت ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود. وی به حضور «حسن روحانی» رئیس‌جمهور دولت ایران در جمهوری آذربایجان در اواخر هفته جاری […]

0
(0)

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حسین عاشوری ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه بین‌المللی راه‌آهن آستارا-آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته پنج‌شنبه هفته جاری راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا به‌صورت ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود.

وی به حضور «حسن روحانی» رئیس‌جمهور دولت ایران در جمهوری آذربایجان در اواخر هفته جاری اشاره کرد و گفت: افتتاح رسمی پروژه بین‌المللی راه‌آهن آستارا-آستارا با حضور روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان در باکو صورت می‌گیرد و مقدمات این افتتاح در حال انجام است.

عضو هیأت‌مدیره و معاون شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حدود یک ماه است که جابه‌جایی بار به‌صورت آزمایشی در بارانداز ریلی آستارا-آستارا انجام می‌شود افزود: در این مدت حدود هفت‌هزار و 600 تن کالا در قالب 122 واگن در بارانداز ریلی آستارا-آستارا تخلیه شده است.

عاشوری با اشاره به اینکه حدود 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری از سوی طرف آذری قرار است در بارانداز ریلی آستارا-آستارا انجام شود تصریح کرد: این مقدار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش‌های ساخت سیلوهای ذخیره گندم، مخازن سوخت، ساخت سوله‌های انبار و محوطه تخلیه و بارگیری کانتینرها است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل بین‌المللی شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عواید ناشی از کرایه حمل بار به مدت 15 سال در اختیار دولت جمهوری آذربایجان قرار گرفته است گفت: این اقدام در قبال سرمایه‌گذاری 60 میلیون دلاری طرف آذری در راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این زمان قابل تمدید نیست افزود: بارانداز ریلی آستارا- آستارا 60 هکتار وسعت دارد که از این میزان جدا از فضای اداری و امکانات امنیتی و مانوری حدود 46 هکتار قابلیت احداث سوله، سیلو، انبار و بارانداز کانتینری را دارد که این مقدار فضا را می‌توان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد.

عضو هیأت‌مدیره و معاون شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سرمایه‌گذاران به دو شکل مراجعه به راه‌آهن و رأی‌زنی با طرف آذری می‌توانند در بارانداز ریلی آستارا-آستارا اقدام به سرمایه‌گذاری کنند گفت: تاکنون پنج شرکت جهت سرمایه‌گذاری در بارانداز ریلی آستارا-آستارا اعلام آمادگی کرده‌اند.

عاشوری با اشاره به اینکه برای بارانداز ریلی آستارا-آستارا احداث هشت مخزن بزرگ نفتی پیش‌بینی شده است افزود: ازآنجایی‌که جمهوری آذربایجان هم صادرکننده و هم مصرف‌کننده کالاهای نفتی است می‌توان به‌راحتی طرحی که در راه‌آهن ترکمنستان کرده‌ایم را در راه‌آهن آستارا-آستارا اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه قرارداد نهایی سرمایه‌گذاری کشور جمهوری آذربایجان در پروژه ریلی رشت-آستارا قرار است در سفر ریاست‌جمهوری به باکو نهایی شود گفت: پروژه ریلی رشت-آستارا حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب بوده و در تلاش هستیم خطوط ریلی آستارا-آستارا به خطوط ریلی رشت-قزوین متصل شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4131

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.