• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه آهن آستارا-آستارا با منافع ملی گره خورده است

  • کد خبر : 3140
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
راه آهن آستارا-آستارا با منافع ملی گره خورده است

0 (0) فرماندار آستارا : راه آهن آستارا-آستارا با منافع ملی گره خورده است آستارا – ایرنا – فرماندار آستارا گفت: راه آهن آستارا-آستارا با منافع ملی گره خورده است و همه دستگاه های متولی باید در تکمیل این طرح مهم پیشگام شوند. [فرماندار: راه آهن آستارا-آستارا با منافع ملی گره خورده است] به گزارش […]

0
(0)

فرماندار آستارا : راه آهن آستارا-آستارا با منافع ملی گره خورده است

آستارا – ایرنا – فرماندار آستارا گفت: راه آهن آستارا-آستارا با منافع ملی گره خورده است و همه دستگاه های متولی باید در تکمیل این طرح مهم پیشگام شوند.

[فرماندار: راه آهن آستارا-آستارا با منافع ملی گره خورده است]

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در بازدید از بارانداز راه آهن آستارا-آستارا افزود: همه به اهمیت این طرح آگاهی دارند و علاوه بر پیگیری دولت، تجار و فعالان اقتصادی خارجی نیز ظرفیت های آن را ارزیابی می کنند.
وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه های اجرایی وظیفه دارند در مسیر منافع ملی حرکت کنند، اضافه کرد: دولت بر تکمیل راه آهن آستارا-آستارا تاکید دارد و باید مشکلات جزئی آن برطرف شود.
وی اظهار کرد: طرح راه آهن آستارا- آستارا وضعیت اقتصادی شهرستان، استان و کشور را متحول خواهد کرد و ارزش آن برای قدرت های اقتصادی دنیا مشهود است و باید از این ظرفیت، در مسیر منافع ملی و پیشرفت کشور استفاده کنیم.
فرماندار آستارا اظهار کرد: زمان از رکن های اساسی در تجارت جهانی است و تکمیل سریع این طرح بسیار حائز اهمیت است.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 95 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد 2 و نیم کیلومتر و بارانداز آن در آستارای ایران اجرا می شود.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرزی آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3140

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.