• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

راه آهن آستارا-آستارا حلقه مهم اتصال کریدور شمال-جنوب است

  • کد خبر : 4224
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
راه آهن آستارا-آستارا حلقه مهم اتصال کریدور شمال-جنوب است

0 (0) مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان: راه آهن آستارا-آستارا حلقه مهم اتصال کریدور شمال-جنوب است   آستارا- مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان گفت: یکی از حلقه های مهم کریدور شمال-جنوب راه آهن بین المللی آستارا-آستارا است که نقش اساسی در ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی دارد. به گزارش خبرنگار مهر، جاوید قربان اف بعدازظهر سه […]

0
(0)
مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان:

راه آهن آستارا-آستارا حلقه مهم اتصال کریدور شمال-جنوب است

مدیرعامل راه آهن آذربایجان - کراپ‌شده
 
آستارا- مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان گفت: یکی از حلقه های مهم کریدور شمال-جنوب راه آهن بین المللی آستارا-آستارا است که نقش اساسی در ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جاوید قربان اف بعدازظهر سه شنبه درجریان بهره برداری از فاز یک ترمینال ریلی آستارا- آستارا و همچنین کلنگ زنی ترمینال غله این خط ریلی بین المللی با بیان اینکه احداث پروژه ریلی آستارا-آستارا حاصل اداره اقتصادی و سیاسی روسای جمهور دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است،  اظهار کرد: تلاش های بسیاری در احداث این خط ریلی از سوی مسئولان  ذیربط دو کشور انجام شد و همه این تلاش ها در راستای رونق اقتصادی منطقه بوده و همچنان با تکمیل پروژه های ریلی ادامه می یابد.

جاوید قربان اف با تاکید بر اینکه راه آهن آستارا-آستارا به سبب جایگاه خاص و ممتاز در منطقه، همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را گسترش می دهد، افزود: پروژه های ریلی دو کشور ایران و آذربایجان در خدمت اقتصاد ملی دو کشور بوده و در این رابطه هدف اصلی، پویایی اقتصادی شهرهای در مسیر خط ریلی و در مجموع کمک به اهداف توسعه اقتصادی هر دو کشور است.

وی با بیان اینکه مردم دو کشور ایران و آذربایجان اشتراکات دینی، فرهنگی و زبانی داشته و دو کشور همسایه یکدیگر هستند، گفت: یکی از موارد مهمی که آذربایجان پیگیر ساخت آن است، خط ریلی آستارا به رشت است و در عین حال اتصال به خلیج فارس و هندوستان از طریق خط ریلی ایران برای دولت آذربایجان از اهمیت خاصی برخوردار است.

کلنگ زنی خط ریلی آستارا به رشت در آینده نزدیک

قربان اف افزود: به زودی شاهد کلنگ زنی احداث خط ریلی آستارا به رشت نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت کریدور شمال-جنوب گفت: اتصال راه آهن آستارا-آستارا موجب سرعت بخشیدن به حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی کشورهای اروپایی می شود.

مدیر عامل راه آهن جمهوری آذربایجان تاکید کرد: در حوزه خلیج فارس بیش از ۷۲ میلیون تن بار ترانزیتی وجود دارد و مسیر اصلی حمل و نقل آن به بازارهای جهانی  از مسیر ریلی آستارا-آستارا انجام خواهد شد.

قربان اف افزود: خط آهن بین المللی آستارا-آستارا روابط اقتصادی کشورهای منطقه را تسهیل بخشیده و کالاهایی که از خلیج فارس به بندرعباس وارد شده به واسطه این خط ریلی به روسیه و اروپای شرقی حمل می شود.

وی با اشاره به اینکه همه کشورهای درگیر در این پروژه نظیر گرجستان، جمهوری آذربایجان، روسیه و جمهوری اسلامی ایران از فواید اقتصادی این پروژه ریلی بهره مند می شود، اظهار کرد: خط ریلی آستارا-آستارا نشان دهنده تفکر اقتصادی دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان همچنین افزود: از طریق ترمینال ریلی آستارای ایران بارهایی از قبیل انواع چوب، غله و حتی میوه های صادراتی ایران به داخل و خارج از ایران حمل می شود.

وی با اشاره به  کلنگ زنی ترمینال غله خط ریلی آستارا گفت: ترمینال ریلی آستارای ایران ضمن ایفای نقشی ممتاز در حمل و نقل بار در حوزه کریدور شمال و جنوب به نوبه خود می تواند در حمل بار به کشور عراق و قسمتی از سوریه اثر گذار  باشد و در این رابطه  سرمایه گذاران بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز می کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.