• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه آهن ارومیه به مراغه هفته دولت افتتاح می شود

  • کد خبر : 8909
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
راه آهن ارومیه به مراغه هفته دولت افتتاح می شود

0 (0) مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: شاخص بهره مندی روستائیان آذربایجان غربی از راه مناسب روستایی ۸۰درصد است. به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ابراهیم مبارک قدم در نشست خبری مدیران کل شورای حمل و نقل استان با اصحاب رسانه با اشاره به پروژه های اداره کل راه و شهرسازی در بخش […]

0
(0)

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: شاخص بهره مندی روستائیان آذربایجان غربی از راه مناسب روستایی ۸۰درصد است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ابراهیم مبارک قدم در نشست خبری مدیران کل شورای حمل و نقل استان با اصحاب رسانه با اشاره به پروژه های اداره کل راه و شهرسازی در بخش راه های روستایی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۹۰کیلومتر پروژه اجرایی و احداث راه روستایی شامل زیر سازی و آسفالت در حال حاضر ۳۳کیلومتر آماده بهره برداری است که امیدواریم تا پایان سال حداقل ۱۳۰ کیلومتر از پروژه های استان به بهره برداری برسد.
مبارک قدم شاخص بهره مندی روستائیان آذربایجان غربی از راه مناسب و آسفالت روستایی را تاپایان سال ۹۵، ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: این شاخص با اتمام و بهره برداری از پروژه های در دست اجرا به ۸۵درصد خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در حوزه راه های اصلی، ۷۰کیلومتر پروژه اجرایی به صورت احداث باند دوم بزرگراهی در حال انجام است که علی رغم مشکلات و محدویت های مالی ۳۵کیلومتر از آن به پایان رسیده است، ۱۲کیلومتر از این پروژه ها نیز در حدفاصل محور خوی به سلماس در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، ساماندهی و بهسازی حاشیه شهر ها و سکونتگاه های غیررسمی را از دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان برشمرد و گفت: در این راستا تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای ۱۷ پروژه اجرایی در سطح استان هزینه شده است تا بر اساس برنامه ششم توسعه در پایان دوره پنج ساله میزان بهره مندی مناطق حاشیه نشین با مناطق شهری یکسان باشد.
وی افزود: بهسازی معابر محلات امیرآباد بوکان و جمشیدآباد خوی، مدرسه ۱۲کلاسه وکیل آباد ارومیه و سالن ورزشی در منطقه حاشیه نشین مهاباد از جمله طرح هایی است که در راستای ساماندهی و بهسازی سکونتگاه های غیر رسمی استان در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
مبارک قدم با بیان اینکه تاکنون ۱۵۲۰واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی بهره برداری شده است از افتتاح ۱۰۴ واحد دیگر در گلشهر ارومیه و در هفته دولت خبرداد و افزود: برای بهره برداری از این واحد ها ۳۷میلیارد تومان از تسهیلات کم بهره بانکی استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ واحد مسکن مهر دیگر نیز در مناطق مختلف استان در حال طی مراحل پایانی برای بهره برداری هستند که در آینده نزدیک به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.
رئیس شورای حمل و نقل آذربایجان غربی در خصوص واگذاری زمین های دولتی برای اجرای پروژه های مختلف عمرانی نیز اظهار کرد: واگذاری ۴هکتار زمین برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی مهاباد، 13.9 هکتار برای توسعه آرامستان ارومیه و همچنین واگذاری ۵هزار مترمربع برای احداث فضاهای آموزشی و ورزشی و نیز ۱۵هزار مترمربع برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی از جمله واگذاری های صورت گرفته در حوزه زمین های دولتی است.
وی از افتتاح دو طرح ملی راه آهن ارومیه به مراغه و بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی خوی در هفته دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۵هزار متر مربع و براساس آخرین استاندراد های درمانی کشور احداث شده است که تاکنون برای تکمیل این پروژه بیش از ۴۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.