• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

راه آهن باید در قلب مردم جای گیرد

  • کد خبر : 19657
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
راه آهن باید در قلب مردم جای گیرد
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید خدمات ریلی به گونه ای به مردم ارائه شود که راه آهن در قلب آن ها جای گیرد گفت:به رغم اینکه دشمنان تصمیم گرفتند راه ابریشم بدوی بسازند اما موفق نخواهند شد و با تلاش و کوشش مزیت‌های رقابتی را در این کیدور مهم افزایش خواهیم داد.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز؛ محمد اسلامی امروز با حضور در ایستگاه راه آهن تهران از  ۲۱۳ دستگاه انواع واگن باری و مسافری و لکوموتیو بهره برداری کرد در این مراسم وی اظهار داشت:در شرایط کنونی باید از تولید کنندگان داخلی که با همت و باورداشتن به توانستن به شعار رونق تولید معنا می‌بخشند قدردانی می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید خود را یکی از افتصاد های بزرگ جهان با استعداد و توان بالا در حوزه های مختلف بدانیم افزود: اینکه توانایی رفع نیازهای خود با توان داخل را داشته و آنچه را که نداشته باشیم با همکاری، کار گروهی و استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی به‌دست خواهیم آورد زیراباید برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم  تا در حوزه حمل‌ونقل ریلی در جهان سهم مهمی داشته‌باشیم.

وی با یادآوری اینکه آسیا حدود ۶۰ درصد جمعیت جهان را دارد و توسعه، انرژی و خیلی از منابع اینجا است ادامه داد:باید سعی کنیم این ظرفیت‌ها به موقع پیگیری شود و زمینه رشد روزافزون صنعت ریلی را فراهم کنیم و برندسازی داشته باشیم و باور کنیم که برند جهانی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد:در بهره‌برداری از خط آهن یکی از تکالیف ما که در احتساب مدیرعامل راه‌آهن بود ارتقای بهره‌وری، ارتقای کیفیت و رشد رضایتمندی بود که در این حوزه اصلاح مسیرها، افزایش ظرفیت خطوط، ایجاد خطوط موازی و اتصال جدید به استان‌ها و مراکز بار از استراتژی‌های ما است که در برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی نظام مورد تأکید قرار گرفت.

مسیر ریلی زاهدان-چابهار تا پایان دولت به بهره برداری می رسد

وی با تأکید بر اینکه باید اولویت‌ها را مدنظر قرار دهیم و منابع را به جا هزینه کنیم تا عملکرد راه‌آهن بهتر شود، گفت: در راستای تکمیل خط آهن چابهار – زاهدان از مقام معظم رهبری تقاضا کردیم اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را به ما بدهند که ایشان موافقت کردند و پیش‌بینی می‌کنیم این پروژه به سال ۱۴۰۰ برسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با روان‌سازی خدمات، کاهش بوروکراسی و به حداقل رساندن زمان توقف بار در راه‌آهن باید سهم خود را از صد میلیون تن بار اطراف خزر افزایش دهیم که این به اشتغال و تولید پایدار می‌انجامد و درآمد سرانه کشور را از حمل‌ونقل ریلی افزایش می‌دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=19657

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.