• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

راه آهن تهران – پرند ۴ خطه می‌شود/ تنها راه حل رفع آلودگی هوا، توسعه قطارهای حومه‌‌ای

  • کد خبر : 2700
  • ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
راه آهن تهران – پرند ۴ خطه می‌شود/ تنها راه حل رفع آلودگی هوا، توسعه قطارهای حومه‌‌ای

0 (0) راه آهن تهران – پرند ۴ خطه می‌شود/ تنها راه حل رفع آلودگی هوا، توسعه قطارهای حومه‌‌ای حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیر عامل شرکت عمران شهر‌های جدید، از ۴ خطه شدن قطار حومه‌ای تهران به پرند خبر داد. وی در سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی […]

0
(0)

راه آهن تهران – پرند ۴ خطه می‌شود/ تنها راه حل رفع آلودگی هوا، توسعه قطارهای حومه‌‌ای

حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیر عامل شرکت عمران شهر‌های جدید، از ۴ خطه شدن قطار حومه‌ای تهران به پرند خبر داد.

وی در سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی اظهار کرد: اکنون تمام کلانشهرها با مسئله ترافیک آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی مواجه هستند، بنابراین تنها راه حل کامل برای حل این بحران‌ها حمل و نقل حومه‌ای است.

طاهرخانی افزود: طی چند سال گذشته حمل و نقل حومه‌ای در مناطق کلانشهر مطرح شده است، باتوجه به اینکه شهرها مرکزی برای تردد و فعالیت تمامی شهروندان شهرهای حومه است، باید با ایجاد حمل و نقل حومه‌ای، بتوانیم این ارتباط را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: مسئله کلانشهر تهران بدون توجه به شهرهای حومه‌ای که در اطراف آن شکل گرفته، دچار مشکلاتی از جمله ترافیک و آلودگی است، در نتیجه هر اندازه که از مشکلات کلانشهرها کم  کنیم؛ باز هم شهرهای حاشیه‌ای دوباره مشکل‌ساز خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، در ادامه به مقایسه شهر تهران با شهر توکیو در ژاپن پرداخت و گفت: مساحت این شهر با شهر تهران برابر است اما با توجه به اینکه  جمعیت این شهر ۲۰ میلیون بیشتر از شهر تهران است؛ همواره شاهد هستیم که این شهر بدون ترافیک و آلودگی محیط زیست است.

به گفته وی؛ سیستم حمل و نقل ریلی و توسعه شهری در شهر توکیو، مبتنی بر حمل و نقل ریلی بوده و این موضوع کاملا بر خلاف شهر تهران بوده، که توسعه خود را بر حمل و نقل جاده‌ای مبتنی کرده است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2700

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.