• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه آهن را می توان عرصه تلفیق هنر و صنعت نامید

  • کد خبر : 21136
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
راه آهن را می توان عرصه تلفیق هنر و صنعت نامید
مدیرعامل راه آهن : فکر می کنم اسم راه آهن، قطار، ریل، کوپه، ایستگاه و... کلمات و واژه های آشنایی برای اهالی هنر است، راه آهن را می توان عرصه تلفیق هنر و صنعت نامید. راه آن در کشور عزیز ایران از سال 1227 حضور داشته است. در طول تاریخ راه آهن در ایران ما شاهد تلاش و پژوهش گسترده در این حوزه بودیم. 
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن از سخنرانان مراسم اختتامیه جشنواره فردا بود و گفت: فکر می کنم اسم راه آهن، قطار، ریل، کوپه، ایستگاه و… کلمات و واژه های آشنایی برای اهالی هنر است، راه آهن را می توان عرصه تلفیق هنر و صنعت نامید. راه آن در کشور عزیز ایران از سال ۱۲۲۷ حضور داشته است. در طول تاریخ راه آهن در ایران ما شاهد تلاش و پژوهش گسترده در این حوزه بودیم.

او ادامه داد: در این سال ها توجه جدی از طرف مسئولان عالی نظام به این عرصه صورت گرفته و در راس فعالیت های دولت قرار داد. به تازگی هم شهرهای دیگری هم به شبکه ریلی پیوستند و طرح قطار سریع السیر تهران، قم و اصفهان در دست اجراست که با بهره برداری از آن اتفاقی نو در حوزه راه آهن رخ می دهد. ما با استفاده از نقطه نظرات مسافرانی که از خطوط راه آهن استفاده می کنند از سرمایه ها و داشته های خود بهره می بریم. راه آهن سراسری ایران توسط یونسکو در حال ثبت جهانی است و مراحل نهایی آن در حال انجام است و نمایندگان این سازمان بازدیدهای نهایی را انجام دادند.

رسولی همچنین گفت: راه آهن، ایستگاه و خطوط ریلی ما تنها به ثبت نمی رسند بلکه تمامی اماکن تاریخی، روستاها، ریل ها و … به ثبت می رسند. ما در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به بخش های فرهنگی و هنری جامعه بسیار توجه داریم و سالانه حدود ۳۰ میلیون نفر هم مسافر داریم. همچنین با سازمان ها، کارآفرینان بزرگ کشور ارتباط تنگاتنگ داریم و تا به حال دو جشنواره فیلم و عکس برگزار کردیم که دستاورد ارزشمندی بوده است و توانسته محصول مناسبی را در اختیار هنرمندان قرار دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21136

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.