• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

راه آهن شرق ظرفیت تبدیل به “قطب بار” راه آهن ایران را دارد

  • کد خبر : 9116
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
راه آهن شرق ظرفیت تبدیل به “قطب بار” راه آهن ایران را دارد

0 (0) به گزارش روابط عمومی راه آهن شرق ؛ عاشوری قائم مقام راه آهن کشور در مراسم افتتاح همزمان پروژه های راه آهن شرق گفت:راه آهن شرق اکنون در رتبه سوم حمل بار کشور قرار دارد و با توجه به شرایط و پتانسیل های موجود،ظرفیت تبدیل به قطب بار راه آهن کشور را دارا […]

0
(0)

به گزارش روابط عمومی راه آهن شرق ؛ عاشوری قائم مقام راه آهن کشور در مراسم افتتاح همزمان پروژه های راه آهن شرق گفت:راه آهن شرق اکنون در رتبه سوم حمل بار کشور قرار دارد و با توجه به شرایط و پتانسیل های موجود،ظرفیت تبدیل به قطب بار راه آهن کشور را دارا است. 

وی افزود:حضور من در این روزها در همین راستا است و با توجه به برنامه های آتی که برای کل بار کشور وجود دارد و ظرفیت ها و پتانسیل های بزرگی که در این منطقه وجود دارد، به دنبال این هستیم که راه آهن شرق را به “قطب بار” راه آهن ایران تبدیل کنیم. 

عاشوری گفت:با افزایش میزان کارخانه هایی که در خاف و سنگان در حال راه اندازی است با حجم زیادی از بارهای معدنی طی سال های آتی مواجه خواهیم بود که بخش جاده ای کشور و منطقه به هیچ وجه کشش جابجایی این حجم بار را ندارد و به این خاطر طی این مدت تلاش شده برای افزایش ظرفیت منطقه، برای توسعه جابجایی بار برنامه ریزی شود. 

قائم مقام راه آهن کشور افزود:زمانی که از توسعه راه آهن شرق در حوزه بار صحبت می کنیم به این مفهوم است که زیر ساختها را نیز باید آماده کنیم و زیر ساختها تنها خطوط راه آهن نیست، نیروی انسانی، امکانات رفاهی پرسنل و مسائل دیگر نیز باید تأمین شود. 

وی تأکید کرد:این روزها در جلسات متعدد در این موارد صحبت شد،در برخی موارد تصمیم گیری به عمل آمد، برخی موضوعات را مورد بررسی قرار دادیم و تصمیم گیری در بخشی از آن را به سطح بالاتری چون مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره راه آهن موکول کردیم. 

عاشوری با اشاره به اینکه برای راه آهن شرق آینده ای روشن و همراه با توسعه متصور هستیم،گفت:توسعه بار،به مفهوم توسعه تعداد قطارها و لوکومتیو ها است و این موارد نیاز به نگهداری،تعمیر، آشیانه، راههای دسترسی و نیروی انسانی و به همین نسبت امکانات و بودجه های مختلف نیاز دارد که در این مورد لازم است همه همکاری کنند. 

قائم مقام راه آهن کشور همچنین با اشاره به شرایط قطارهای مسافری گفت:از بیست و پنج میلیون مسافری که سالانه در راه آهن جابجا می شوند 50 درصد زائر امام رضا هستند و به این دلیل ما در راه آهن خود را خادم امام رضا می دانیم و بر خود واجب می دانیم بهترین خدمت را انجام دهیم اما در این زمینه همواره مشکلات مالی گریبان گیر ما است و در ارتقاء سطح خدمات با مشکل مواجه می شویم اما با این همه،تلاش خواهیم کرد با کمک بخش خصوصی این خدمات را ارتقا دهیم. 

وی افزود:نمی توانم در این زمینه قول صد در صد بدهم اما تلاش می کنیم طی ماه های آینده خبرهای خوش بیشتری بدهیم . 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9116

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.