• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه آهن شمال شرق (۱) رتبه دوم ایمنی ناوگان ریلی کشور را دارد

  • کد خبر : 14304
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
راه آهن شمال شرق (۱) رتبه دوم ایمنی ناوگان ریلی کشور را دارد

0 (0) مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱): راه آهن شمال شرق (۱) رتبه دوم ایمنی ناوگان ریلی کشور را دارد شاهرود – مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) از کسب رتبه دوم ایمنی قطارهای این ناحیه در سطح کشور خبر داد و گفت: ارتقای شاخص‌های ایمنی و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است. به […]

0
(0)

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱):

راه آهن شمال شرق (۱) رتبه دوم ایمنی ناوگان ریلی کشور را دارد

راه آهن شمال شرق (۱) رتبه دوم ایمنی ناوگان ریلی کشور را دارد

شاهرود – مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) از کسب رتبه دوم ایمنی قطارهای این ناحیه در سطح کشور خبر داد و گفت: ارتقای شاخص‌های ایمنی و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد زادخور ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، از کسب رتبه دوم کشوری در ایمنی قطارهای راه آهن شمال شرق (۱) خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح توسعه در راه‌آهن شمال شرق در دستور کار است که حفظ امنیت و ایمنی قطارهای باری و مسافربری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این طرح به‌خصوص در پیک تردد است.

وی بابیان اینکه تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی قطارها اندیشیده شده است، افزود: از بیستم اسفند تا بیستم فروردین پیک سفرهای نوروزی محسوب می‌شود و لذا به‌واسطه ارتقای ایمنی قطارها تمام ظرفیت‌های موجود در این منطقه به‌کارگیری شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) از تردد ۹۰ رام قطار مسافربری و ۲۰ رام قطار باری به‌طور روزانه در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور تعدادی از طرح‌های خدماتی که به پیمانکاران بخش خصوصی واگذارشده بود با تعلل مواجه شده است که ناچار به خلع ید تعدادی از پیمانکاران گذشته شدیم و انجام تشریفات قانونی انتخاب پیمانکاران جدید در دستور کار است تا بتوانیم به این حجم از قطارها خدمت‌رسانی کنیم.

زاد خور بابیان اینکه ظرف مدت دو هفته آینده مراتب انتخاب پیمانکاران جدید به پایان می‌رسد، ابراز کرد: در برنامه‌ریزی‌های این نهاد خرید پله‌برقی ایستگاه شاهرود در سه‌ماهه ابتدای سال آینده و  تجهیز سالن‌های مسافربری منطقه برنامه‌ریزی‌شده است.

وی از اجرای برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت در این راستا خبر داد و اضافه کرد: در برنامه های کوتاه مدت تمام واحدهای مزاحم و غیر مرتبط با مسافر  از ایستگاه خارج و این مهم منجر به گسترش سالن ایستگاه شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) گفت: در برنامه‌های بلند مدت و میان مدت طرح توسعه سالن مسافربری گنجانده شده که طراحی‌ها و تهیه نقشه‌های اجرایی آن انجام شده است و در آن حفظ معماری سالن به عنوان یکی از نمادهای قدیمی شاهرود در دستور کار قرار دارد و از سوی دیگر باید گفت خوشبختانه این طرح سال آینده شروع می شود و به مدت سه سال برای تکمیل این پروژه برنامه ریزی شده است.

زادخور با بیان اینکه خطوط ریلی منطقه شمال شرق(۱) در ۴۰ سال گذشته  ۱۱۰ درصد رشد داشته‌اند، تاکید کرد: بعد از انقلاب ۵۳۴ کیلومتر خط ریلی به خط اصلی این منطقه و ۹۵ کیلومتر نیز به خط آنتنی شمال شرق(۱) اضافه شده است و از سوی دیگر در افق طرح‌های توسعه ای راه، در آینده نیز دو برنامه پیش بینی شده که در آن تجهیز شبکه ریلی به ناوبری نوین و توسعه ای تی سی ایمنی، افزایش سرعت و توسعه زیر ساختی در اولویت این سیاست ها قرار دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14304

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.