• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

راه آهن قم سهم 23 درصدی از کل بار حمل شده از طریق خطوط ریلی کشور را داراست

  • کد خبر : 300
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

0 (0) مدیر کل راه آهن قم: راه آهن قم سهم 23 درصدی از کل بار حمل شده از طریق خطوط ریلی کشور را داراست قم- ایرنا- مدیر کل راه آهن قم گفت: راه آهن این استان با جابه جایی 10 میلیون و 586 هزار و 329 تن بار در سال گذشته به وسیله 11 […]

0
(0)

مدیر کل راه آهن قم:

راه آهن قم سهم 23 درصدی از کل بار حمل شده از طریق خطوط ریلی کشور را داراست
قم- ایرنا- مدیر کل راه آهن قم گفت: راه آهن این استان با جابه جایی 10 میلیون و 586 هزار و 329 تن بار در سال گذشته به وسیله 11 هزار و 262 رام قطار، سهم 23 درصدی از کل بار حمل شده از طریق خطوط ریلی کشور را داراست.

راه آهن قم سهم 23 درصدی از کل بار حمل شده از طریق خطوط ریلی کشور را داراست
محسن اعتماد روز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی آشنایی اعضای شورای شهر، دهیاران، دامداران و کشاورزان بخش مرکزی قم با خطرات ناشی از حوادث ریلی، افزود: همچنین در سال گذشته یک میلیون و 539 هزار و 500 تن از طریق ریل راه آهن قم جابه جا شده اند که چهار درصد کل مسافران جابه جا شده از طریق ریل در کشور بوده است.
وی بیان کرد: اداره کل راه آهن قم در سال 91 تشکیل شد و در حال حاضر 400 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 13 ایستگاه است.
وی، اتصال و ارتباط با خطوط راه آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج یبش از 28 هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از 15 هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روانه 50 رام قطار مسافری و 30 رام قطار باری و واقع شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور را از ویژگی های راه آهن قم عنوان کرد.
اعتماد در ادامه با بیان این که تردد در حریم راه آهن ممنوع است، بیان کرد: 17 متر از دو طرف ریل راه آهن را حریم راه آهن می گویند و همچنین تا 30 متر نیز به دلیل عبور خطوط زیرساختی از جمله گاز، نفت، آب، برق و تاسیسات مخابراتی، ساخت و ساز ممنوع است.
وی تاکید کرد: شرایط قطار با توجه به وزن، سرعت و تعداد واگن ها با وسایل نقلیه دیگر متفاوت است و در صورتی که لازم به ترمز باشد، از زمان ترمز گرفتن تا لحظه ایستادن کامل قطار یک هزار تا یک هزار و 200 متر مسافت طول می کشد.
وی ادامه داد: ساکنان حریم ریل و یا افرادی که روزانه از خط راه آهن عبور می کنند باید این نکات را مورد توجه قرار دهند تا شاهد رخدادهای ناگوار نباشیم.
مدیرکل راه آهن قم اضافه کرد: سرعت قطارهای مسافربری 140 کیلومتر بر ساعت است و در برخی مناطق از جمله محمدیه، قمرود و شورآب 160 کیلومتر بر ساعت است.

**بخشدار بخش مرکزی قم در این گردهمایی گفت: بخش مرکزی 63 درصد از کل مساحت استان قم را به خود اختصاص داده و بیش از 90 درصد خطوط ریل استان از این بخش عبور می کند.
علیرضا خزایی افزود: عبور این میزان خطوط ریلی فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی و صنعتی بخش مرکزی است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشیم.
بخش مرکزی یکی از بخش‌ های پنج گانه قم است؛ این بخش دارای 2 دهستان قمرود و قنوات است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=300

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.