• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

راه اندازي بزرگ ترین مرکز تعمیر و نگهداری لکوموتیو و واگن شرق کشور در طبس

  • کد خبر : 11545
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۷:۵۳
راه اندازي بزرگ ترین مرکز تعمیر و نگهداری لکوموتیو و واگن شرق کشور در طبس

0 (0) مدیر کل راه آهن شرق مطرح کرد: راه اندازي بزرگ ترین مرکز تعمیر و نگهداری لکوموتیو و واگن شرق کشور در طبس به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ، مدیر کل راه آهن شرق در جلسه بررسی و تامین […]

0
(0)

مدیر کل راه آهن شرق مطرح کرد:

راه اندازي بزرگ ترین مرکز تعمیر و نگهداری لکوموتیو و واگن شرق کشور در طبس

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ، مدیر کل راه آهن شرق در جلسه بررسی و تامین زیرساخت های سرمایه گذاری در صنایع جوار ریلی طبس با اشاره به این که راه آهن، محوری در حال توسعه است گفت: در چشم انداز ۱۴۰۰ پیش بینی شده است در راه آهن شرق هر سال۳۰ ‌میلیون تن جابه جایی بار انجام شود که درصورت اضافه شدن موضوع ترانزیت کالا رقم بسیار بالاتر خواهد بود.

حسن ماسوری افزود: نگاه ویژه سرمایه گذاران صنایع جوار ریلی به مردم طبس برای استقرار و احداث بزرگ ترین مرکز تعمیر لکوموتیو و واگن شرق کشور در این شهرستان بسیار قابل تقدیر است.

سرمایه گذار صنایع جوار ریلی طبس نیز با اشاره به افزایش ظرفیت و در حال توسعه بودن راه آهن شرق گفت: با افزایش ظرفیت راه آهن شرق، علاوه بر نیاز به توجه و افزایش زیر ساخت ها باید به موارد رو ساخت هم توجه ویژه کرد و تجهیزات روبنایی مانند لکوموتیو، تعمیرگاه های لکوموتیو و ریلی باید افزایش یابد و مورد توجه ویژه قرار گیرد. علی آبادی افزود: تصمیم بر این است در طبس، بزرگ ترین مرکز تعمیرگاهی ریلی شرق کشور راه اندازی شود که این ‌مرکز علاوه بر تعمیر لکوموتیوهای این محور، همه لکوموتیوهای چینی درحال واردشدن به کشور را که به ۷۴ دستگاه می رسد پوشش می دهد.

به گفته وی برای راه اندازی مرکز تعمیرگاهی لکوموتیو و واگن در طبس سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی پیش بینی شده است که برای حدود ۱۷۰ نفر شغل مستقیم پایدار و۳۵۰ شغل غیر مستقیم در شهرستان ایجاد می شود به علاوه نظر به لزوم تامین قطعات یدکی مورد نیاز  دو مرکز تعمیرگاهی لکوموتیو و واگن پس از راه اندازی، بر اساس برآوردها پیش بینی می شود از این محل سه برابر فرصت شغلی ایجاد شود.

همچنین  سرمایه در گردش سالانه این طرح حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است  که ۱۰ درصد این مبلغ حدود ۲۵۰ میلیارد ریال جذب شهرستان می شود. معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس هم با ابراز خرسندی از سرعت گرفتن ایجاد صنایع جوار ریلی در شهرستان این اقدام را گامی بلند به منظور تحقق یکی از محورهای مهم سند چشم انداز توسعه منطقه دانست.

سید مهدی طلائی مقدم گفت: واگذاری زیر ساخت های زمین، آب، برق، گاز، مخابرات و صدور مجوز تأسیس بزرگ ترین مرکز تعمیرگاهی و نگهداری لکوموتیو و واگن شرق کشور در طبس با همکاری دستگاه های مربوطه در کمترین زمان ممکن انجام شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.