• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

راه اندازي رسمي قطار ريل باس تاکستان _تهران و بالعکس

  • کد خبر : 4635
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
راه اندازي رسمي قطار ريل باس تاکستان _تهران و بالعکس

0 (0) طی مراسمی که ساعت ۱۱ روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۷/۱/۲۶ با حضور مهندس قمری نژاد مدیر پروژه قطارهای حومه ای راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، مهندس طاهرخانی فرماندار شهرستان تاکستان، مهندس خدائی مدیر کل راه آهن منطقه شمالغرب و جمعی از مسئولین تاکستان و راه آهن در محل ایستگاه راه آهن تاکستان برگزار […]

0
(0)

طی مراسمی که ساعت ۱۱ روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۷/۱/۲۶ با حضور مهندس قمری نژاد مدیر پروژه قطارهای حومه ای راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، مهندس طاهرخانی فرماندار شهرستان تاکستان، مهندس خدائی مدیر کل راه آهن منطقه شمالغرب و جمعی از مسئولین تاکستان و راه آهن در محل ایستگاه راه آهن تاکستان برگزار گردید، قطار ریل باس حومه ای تهران_تاکستان و بالعکس راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور در حاشیه مراسم افتتاح این قطار اظهار داشتند: با توجه به درخواست های مردمی و مسئولان تاکستان و با پیگیرهای به عمل آمده، نخستین قطار مسافری این شهرستان به تهران را مورد بهره برداری قرار دادیم.
علی خدایی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های موجود، روزانه یک رام قطار برای این مسیر در نظر گرفته شده که زمان حرکت آن از تاکستان 5 و 50 دقیقه و زمان برگشت آن از تهران نیز 18 و 50 دقیقه خواهد بود.
وی ارزش ریالی این قطار را 300 میلیارد ریال اعلام و افزود: قطار در نظر گرفته شده برای جا به جایی مسافران از نوع ریل باس و با ظرفیت 312 مسافر بوده و قیمت آن برای هر مسافر نیز 40 هزار ریال در نظر گرفته شده است.
خدایی ادامه داد: راه اندازی این قطار ضمن کاهش بار ترافیک جاده‌ای به تهران، در جا به جایی دانشجویان شهرستان تاکستان نیز نقش موثری خواهد داشت.
به گفته وی، این قطار در طول مسیر خود اقدام به پیاده و سوار کردن مسافرین ایستگاههای قزوین، آبیک، هشتگرد، کرج و شهر قدس نیز خواهد کرد.
مهندس خدایی در پایان افزودند: با توجه به سیاست راه آهن جمهوری اسلامی مبنی بر توسعه ناوگان ریلی و مسافربری، در صورت استقبال شهروندان تاکستانی، مدیریت راه آهن شمالغرب کشور هیچ محدودیتی برای افزایش تعداد رام قطار در این مسیر ندارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4635

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.