• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

راه اندازی خط ریلی آستارا – آستارا احتمالا تا آخر آذرماه

  • کد خبر : 210
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱

0 (0)   زمان راه اندازی خط ریلی آستارا – آستارا/ مهمان روزیش را با خودش می آورد. مدیر پروژه خط آهن رشت-آستارا گفت: براساس پیش بینی ها و صحبت های صورت گرفته به احتمال زیاد تا آخر آذرماه اولین قطار از این ریل عبور خواهد کرد. به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عیسی حیدری، […]

0
(0)

 

زمان راه اندازی خط ریلی آستارا – آستارا/ مهمان روزیش را با خودش می آورد.

مدیر پروژه خط آهن رشت-آستارا گفت: براساس پیش بینی ها و صحبت های صورت گرفته به احتمال زیاد تا آخر آذرماه اولین قطار از این ریل عبور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عیسی حیدری، مدیر پروژه خط آهن رشت – آستارا با اشاره به آخرین وضعیت پروژه آستارا، رشت-آستارا گفت: این پروژه به صورت مشترک توسط کشورهای ایران و آذربایجان در حال انجام است که براساس توافقات صورت گرفته سرمایه گذاری این پروژه توسط هیات آذری صورت گرفته است.

او در ادامه بیان کرد: طول مسیر این پروژه حدود 1400 متر است که 62 هکتار به عنوان مساحت ایستگاه راه‌آهن آستارا محسوب می شود.

به گفته حیدری، زیرساخت های مربوطه درخصوص مسیر پروژه مذکور و نیز ساخت پل ها به اتمام رسیده و در حال حاضر ساخت ایستگاه راه آهن در حال انجام است.

مدیر پروژه خط آهن رشت-آستارا با تاکید بر اینکه علیرغم وجود مشکلات مالی، اقدامات این پروژه طبق برنامه پیش رفته است، افزود: پروژه آستارا رشت-آستارا با پیشرفت بسیار خوبی همراه بوده که به زودی طبق توافق 2 دولت و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این خط ریلی افتتاح خواهد شد.

او اظهار داشت: کل مسیر آستارا – آستارا از آستارای آذربایجان شروع و به آستارای ایران ختم می‌شود که 8/5 کیلومتراز این پروژه در داخل خاک آستارای آذربایجان و نیز 1/5 کیلومتر از آن در خاک ایران است.

حیدری با اشاره به زمان راه اندازی این خط ریل گفت: براساس پیش بینی ها و صحبت های صورت گرفته به احتمال زیاد تا آخر آذرماه اولین قطار از این ریل عبور خواهد کرد.

مدیر پروژه خط آهن رشت – آستارا به مزایای راه اندازی این خطر ریلی اشاره کرد و گفت: این پروژه جزو بخشی از تکمیل پروژه کرویدر شمال به جنوب است که درهای ترانزیت از اروپا و کشور روسیه را در ایران باز می‌کند؛ در این خصوص ایران نقش توزیعی ‌دارد و ایران نیز از طریق جذب ترانزیت کشورهای همسایه مثل افغانستان، هند، پاکستان، عراق درآمد بسیار خوبی را از آن خود می کند.

او با اشاره به اینکه تامین سرمایه این پروژه از طریق کشور آذربایجان صورت گرفته است، گفت: اجرای پروژه و موضوع کنترل‌ها توسط پیمانکارهای ایرانی و شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشورانجام می شود.

حیدری خاطرنشان کرد: پروژه آستارا – آستارا تنها به حمل بار تعلق ندارد بلکه امکان جابه جایی مسافران هم فراهم شده است اما زمانی که پروژه رشت به آستارا تکمیل شود کریدور تکمیل و قطار مسافربری به طور حتم در این مسیر قرار می گیرد.

به گفته مدیر پروژه خط آهن رشت – آستارا تملک اراضی پروژه آستارا- آستارا از طریق دولت ایران انجام شده است.

او به توان جذب بار این پروژه اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته کریدور شمال به جنوب از آغاز بهره‌برداری قادر به حمل بار ترانزیتی است و تا چند سال آینده به 7 میلیون تن خواهد رسید.

حیدری با تاکید بر اینکه راه اندازی این خط ریلی رقیبی جدی برای حمل و نقل دریایی محسوب می شود، گفت: به جهت اینکه زمان سیر بار از ازوپا به کشورهای خلیج فارس و هند را به شدت کاهش می دهد بنابراین رقیب سرسختی برای حمل و نقل دریایی به حساب می آید.

مدیر پروژه خط آهن رشت – آستارا به تاثیر راه اندازی خط ریلی آستارا-آستارا بر واردات و صادرات اشاره و بیان کرد: راه اندازی این پروژه نقش بسیار مهمی را در همکاری های منطقه‌ای کشورهای همسایه با ایران خواهد داشت و نیز درآمد بسیار خوبی را برای کشور با خود به همراه دارد.

یادآور می شود؛ تامین سرمایه پروژه خط آهن رشت – آستارا ازطریق آذربایجان و نیز تملک اراضی از طریق کشور ایران صورت گرفته است بنابراین با توجه به ضرب المثل معروف ایرانی، “مهمان روزی خودش را با خودش می آورد” می توان گفت ایران از این پروژه منتفع می شود و مزایای بسیاری را برای دو کشور به همراه خواهد داشت.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.