• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

راه اندازی قطار خودران هوشمند با سرعت ۳۵۰ کیلومتر درساعت

  • کد خبر : 29252
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
راه اندازی قطار خودران هوشمند با سرعت ۳۵۰ کیلومتر درساعت
چین اولین قطار پرسرعت خودران و هوشمند این کشور را که دو شهر پکن و ژانگجیاکو را به یکدیگر متصل می‌کند، امروز مورد بهره برداری قرار می‌دهد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از گلوبال تایمز، راه اندازی قطارهای هوشمند خودران بخشی از طرح کلان چین به منظور توسعه شبکه ریلی هوشمند این کشور است. این شبکه قرار است تا قبل از آغاز بازی‌های زمستانی سال ۲۰۲۲ چین به طور کامل به بهره برداری برسد.

خط آهن هوشمند پکن به ژانگجیاکو ۱۷۴ کیلومتر طول دارد و اولین خط آهن از این نوع در کشور چین است. ناوبری و مسیریابی قطارهای خودران این خط با استفاده از سیستم ناوبری چینی بومی BeiDou صورت می‌گیرد. سرعت این قطارها به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که بیشترین سرعت برای قطارهای خودران در سراسر جهان است.

هر دو شهر پکن و ژانگجیاکو میزبان بازی‌های المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ چین هستند. در حال حاضر طی این مسیر با قطار حدود سه ساعت به طول می‌انجامد. اما با استفاده از قطارهای هوشمند خودران این زمان به ۴۷ دقیقه کاهش می‌یابد.

قطارهای این مسیر به طور خودکار حرکت کرده، در ایستگاه‌های درنظر گرفته شده بر اساس زمان برنامه ریزی شده توقف کرده و در صورت وقوع هرگونه تأخیر یا مشکل برنامه ریزی نشده برنامه حرکتی خود را به روز می‌کنند. مسیر حرکت مذکور مجهز به سیستم‌های هشدار زلزله، بلایای طبیعی و کنترل اعزام و توقف قطار نیز هست.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29252

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.