• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
11

رشد ۱۰۰ درصدی انتقال ریلی کالای اساسی از بنادر/عضویت راه ‌آهن ایران در کارگروه کووید ۱۹ اتحادیه بین المللی راه‌ آهن‌ها

  • کد خبر : 28293
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
رشد ۱۰۰ درصدی انتقال ریلی کالای اساسی از بنادر/عضویت راه ‌آهن ایران در کارگروه کووید ۱۹ اتحادیه بین المللی راه‌ آهن‌ها
معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد ۱۰۰ درصدی انتقال ریلی کالای اساسی از بنادر خبر داد.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز سعید رسولی درباره تمهیدات جلوگیری از شیوع کرونا در ناوگان ریلی، اظهار داشت: در شرکت راه ‌آهن از زمانی که در کشور چین، کرونا شیوع پیدا کرد، با تشکیل کارگروه دائمی تلاش برای پیشگیری از بیماری‌های واگیردار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در راه‌آهن برای مقابله با این بیماری صورت گرفته و برای سلامت مسافران و کارکنان خود تعهدات دائم اندیشیدیم.

در حوزه حمل بار با رعایت کامل پروتکل‌های بین‌المللی و نصب تونل ضدعفونی قطارها، از اسفندماه سال گذشته مرز ریلی رازی باز شد و مراودات ریلی بار، با ترکیه ادامه یافت.

وی در خصوص باز شدن مرز ریلی آستارا، بیان کرد: با نصب تونل‌های ضدعفونی قطار، مرزهای سرخس، اینچه برون و میرجاوه نیز باز است و قطارهای باری در حوزه مبادلات فعال شدند.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان این که ناوگان ریلی و ایستگاه‌های راه‌آهن به صورت مداوم و کامل ضد عفونی می‌شود، افزود: غربالگری ورود مسافر به ایستگاه‌ها با دقت انجام می‌شود، همچنین پس از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ما در راه ‌آهن این فرایند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مکانیزه کردیم، یعنی در هر کوپه ۴ نفره قطار فقط ۲ صندلی به فروش می‌رود.

شرکت راه ‌آهن ایران مورد تشویق اتحادیه بین‌المللی راه ‌آهن‌ها قرار گرفت و راه ‌آهن ایران عضو کارگروه کووید ۱۹ اتحادیه بین المللی راه‌ آهن‌ها (UIC) است.

افزایش ۱۰۰ درصدی انتقال کالای اساسی از بنادر با ریلی

رسولی پیرامون کاهش سفرهای ریلی با شیوع کرونا، از رشد سهم حمل ریلی باری خبر داد و گفت: در بنادر انتقال کالای اساسی با ریل، افزایش ۱۰۰ درصدی در ماه‌های ابتدایی سال ۹۹ داشت، رشد صادرات و واردات ریلی داشتیم که بیشترین سهم رشد در مرز رازی محقق شد، زیرا از اسفند ۹۸ بازگشایی شده بود، همچنین مرزهای سرخس و اینچه برون هم از چند هفته پیش بازگشایی شد.

وی درباره آخرین وضعیت تسهیلات حمایتی از شرکت‌‌های ریلی در دوران شیوع کرونا به دلیل کاهش مسافر، تصریح کرد:

۹۴ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به  شرکت‌های مسافری ریلی تخصیص یافت و همچنین طبق دستورالعمل دولت، شرکت‌ها در حال ثبت نام و تکمیل پرونده در بانک‌های عامل مرتبط هستند.

واگذاری اعتبارات تخصیص یافته تسهیلاتی

مدیرعامل راه‌ آهن در پایان با توجه به شرایط فعلی، اظهار داشت: از بانک‌ها می‌خواهیم با توجه به شرایط سخت فعلی شرکت‌ها به دلیل کاهش تقاضای سفر، استرداد کامل بلیت‌ها در اسفند ۹۸، ضرورت ضدعفونی مداوم ناوگان و فشارهای مضاعفی که شرکت‌ها متحمل می‌شوند، در واگذاری اعتبارات تخصیص یافته تسهیلاتی مدنظر قرار دهند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28293

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.