• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

رشد ۳ برابری تخلیه بار در راه آهن شرق

  • کد خبر : 28080
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
رشد ۳ برابری تخلیه بار در راه آهن شرق
مدیرکل راه آهن شرق گفت: میزان تخلیه بار در راه آهن شرق از ابتدای سال تا کنون بیش از سه برابر یعنی 337 درصد رشد داشته است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا ،رضا شرقی گفت: کارکنان اداره کل راه آهن شرق در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله و پیشگیری، موفق به ثبت بالاترین رکورد تخلیه بار  در ۱۰۰ روز ابتدای سال به میزان ۲۹۹ هزار و ۱۵۱ تن شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶۸ هزار و ۳۹۳ تن  معادل  ۳۳۷ درصد رشد داشته است که بالاترین نرخ رشد میزان تخلیه بار در راه آهن شرق از ابتدای تاسیس تا کنون نیز است.

وی از افزایش ۲۷ درصدی تناژ بارگیری امسال نسبت به سال گذشته در راه آهن شرق خبر داد و افزود: در ۱۰۰ روز ابتدای سال جاری دو میلیون و ۳ هزار و ۵۵۳ تن در این اداره کل بارگیری شده است که این میزان بارگیری در مدت مشابه سال ۱۳۹۸ یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۶۶ تن بوده است.

 

مدیرکل راه آهن شرق، بارهای بارگیری شده در این منطقه را سنگ آهن دانه بندی، کنسانتره سنگ آهن، گندله، زغالسنگ و فلورین اعلام کرد.

 

شرقی با اشاره به ایجاد سازه  تخلیه مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات گندله سازی منطقه، جانمایی و اقدامات اولیه برای نصب دستگاه استراکچر به منظور افزایش ظرفیت تخلیه کنستانتره در فاز نخست، خاطرنشان کرد: گرچه رویکرد ما از ابتدای تاسیس این اداره کل بیشتر بر روی بارگیری و حمل بار متمرکز بوده است، اما امروز با توجه به نیاز کارخانجات منطقه و مزایای فراوان جامعه از حمل ریلی این حجم از بارهای انبوه تمام تلاشمان را برای افزایش ظرفیت تخلیه بار همراستا با بارگیری خواهیم کرد.

 

وی افزایش میزان بارگیری به مقاصد ریزو و حسن آباد از مبادی مجتمع دولتی و احیاء سپاهان( فولاد سنگان) و افزایش بارگیری سنگ آهن از مبدا ایستگاه راه آهن مجتمع سنگان به زرین شهر اصفهان و میانه، بارگیری فلورین به مقصد ترکیه و جذب و حمل بارهای جدید شامل؛ سنگ آهن و گندله به مقصد گل گهر و کنسانتره به فولاد خراسان در سال ۹۹ را از جمله دلایل رشد بارگیری در این اداره کل در سال جاری نسبت به سال گذشته اعلام کرد.

 

مدیرکل راه آهن شرق بیان کرد: تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها، افزایش ظرفیت شبکه ریلی و شناسایی و رفع موانع و گلوگاه‌ها با هدف افزایش بهره وری و ارتقا ایمنی، از جمله برنامه‌های اداره کل راه آهن شرق در سال جهش تولید است.

 

شرقی اظهار امیدواری کرد: با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و تلاش برای تحقق شعار سال از طریق افزایش ظرفیت حمل ریلی بارهای انبوه با توجه به مزایای فراوان جامعه از حمل ریلی این بارها ضمن کاهش تردد حمل و نقل و تصادفات  جاده‌ای و  صیانت از محیط زیست  بتوانیم گام‌های محکمی در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتلای صنعت ریلی کشور برداریم.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28080

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.