• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

رشد 115 درصدی بارگیری در راه آهن قم/اتصال چشمه های بار استان قم به شبکه ریلی

  • کد خبر : 1706
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
رشد 115 درصدی بارگیری در راه آهن قم/اتصال چشمه های بار استان قم به شبکه ریلی

0 (0) رشد 115 درصدی بارگیری در راه آهن قم/اتصال چشمه های بار استان قم به شبکه ریلی ✅ مدیر کل راه آهن قم:در هشت ماه امسال بارگیری در راه آهن قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 115 درصد رشد داشته است. ✅ به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن قم محسن اعتماد […]

0
(0)

رشد 115 درصدی بارگیری در راه آهن قم/اتصال چشمه های بار استان قم به شبکه ریلی
✅ مدیر کل راه آهن قم:در هشت ماه امسال بارگیری در راه آهن قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 115 درصد رشد داشته است.

✅ به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن قم محسن اعتماد با اعلام این خبر اظهار داشت:با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در چند ماه اخیر شاهد افزایش چشمگیر شاخص های حمل بار نظیر تخلیه و تناژبارگیری از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

✅ مهندس اعتماد افزود: شاخص تناژبارگیری از ابتدای امسال تا کنون با حمل چهارصدو نود و هشت هزار و 201 تن بار شامل کاشی ،سرامیک،رول ورق فولادی و کانتینر ،رشد 115 درصدی داشته است. سایر شاخص های حمل بار در راه آهن قم اذعان کرد:از فروردین ماه سال جاری تا آبانماه با چهار صدوسی و سه هزارو 784 تن تخلیه بار شامل کانتینر باردار،رول ورق عریض و بالاست و کوبلاژ رشد 60 درصدی را شاهد بودیم .

✅ وی حمل و نقل ریلی را یکی از ایمن ترین وسایل حمل و نقلی در بین مد های حمل برشمرد و گفت :اداره کل راه آهن قم با قرار گرفتن در مسیر اصلی کریدور شمال جنوب و کریدور شرق – غرب به عنوان شاهرگ حیاتی و محور طلایی خط آهن کشور محسوب می شود که جابجایی حدود یک میلیون تن بار را در هشت ماهه نخست سالجاری تجربه نموده است با برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم روند افزایشی حجم جابجایی فعلی بار و مسافر را تا پایان سال ادامه دهیم .

✅ مدیر کل راه آهن قم در ادامه سخنان خود حجم تبادل بار در استان قم را بالغ بر 18 میلیون تن در سال اعلام نمود و اظهار امیدواری کرد که با وجود این مقدار بار در اطراف خطوط راه آهن، بتوانیم سهم راه آهن را از یک میلیون تن فعلی به 5 میلیون تن در سال ارتقاء دهیم .

✅ به گفته وی راه آهن با توسعه زیر ساخت ها ، شناسایی گلوگاهها و رفع آنها ، تجهیز ناوگان مناسب و تامین نیروی انسانی متخصص و کار آمد ، در نظر دارد این امر را محقق سازد چرا که براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه باید بخش اعظم حمل بار از جاده ها به ریل منتقل شود این اداره کل نیز در همین راستا تفاهم نامه هایی با شهرک صنعتی شکوهیه،گمرک و سلفچگان امضا نموده است تا با همکاری آنها بخش اعظمی از بار را به ریل منتقل کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1706

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.