• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

رشد 14 درصدی مبادلات کالا با کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس در سال گذشته

  • کد خبر : 4664
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
رشد 14 درصدی مبادلات کالا با کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس در سال گذشته

0 (0) به گزارش روابط عمومی راه آهن خراسان، مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در سال گذشته حدود 2 میلیون تن کالا با 33 هزار و 85 دستگاه واگن از طریق مرز ریلی سرخس با کشورهای آسیای میانه مبادله شده که نسبت به سال 95، 14 درصد رشد داشته است. مهندس ضیایی مهر با اعلام […]

0
(0)

به گزارش روابط عمومی راه آهن خراسان، مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در سال گذشته حدود 2 میلیون تن کالا با 33 هزار و 85 دستگاه واگن از طریق مرز ریلی سرخس با کشورهای آسیای میانه مبادله شده که نسبت به سال 95، 14 درصد رشد داشته است.
مهندس ضیایی مهر با اعلام این خبر افزود: کالاهای مبادله شده در 3 بخش کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی بوده که 20 درصد حجم کالاهای مبادله شده به میزان 390 هزار تن کالاهای صادراتی غیر نفتی شامل سیمان، مواد صنعتی، مواد پلاستیکی، مصالح ساختمانی و رنگ و مواد غذایی، انواع خاک صنعتی و معدنی و سایر کالاها بوده که با 6 هزار و 669 دستگاه واگن از طریق مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیانه میانه به ویژه ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان حمل گردیده است.
وی اظهار داشت: 14 درصد حجم کالاهای مبادله شده به میزان 280 هزارتن کالاهای وارداتی شامل پنبه، خوراک دام، غلات و مواد صنعتی بوده که با 4 هزار و 747 دستگاه واگن که از کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان وارد کشور گردیده، عمدتا در استان خراسان رضوی تخلیه شده است.
مدیرکل راه آهن خراسان تاکید کرد: 66 درصد حجم کالاهای مبادله شده به میزان یک میلیون و 300 هزار تن کالاهای ترانزیتی شامل پنبه، گوگرد، کود شیمیایی بوده که با 21 هزار و 669 دستگاه واگن از کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان بارگیری و به مبادی مرزی ریلی به ویژه بندرعباس حمل گردیده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4664

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.