• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ركورد جابجايي روزانه مسافر در مترو شكست

  • کد خبر : 14794
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
ركورد جابجايي روزانه مسافر در مترو شكست

0 (0) در روز 5 اسفند رخ داد؛ ركورد جابجايي روزانه مسافر در مترو شكست نايب رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: در یک هفته اخیر تعداد مسافران روزانه متروي تهران و حومه رکورد بیست سال اخير بهره برداری را شکست و در روز پنجم اسفند ماه 97 […]

0
(0)

در روز 5 اسفند رخ داد؛

ركورد جابجايي روزانه مسافر در مترو شكست
نايب رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: در یک هفته اخیر تعداد مسافران روزانه متروي تهران و حومه رکورد بیست سال اخير بهره برداری را شکست و در روز پنجم اسفند ماه 97 اين ميزان به رقم 1 ميليون و 850 هزار و ۶۶۷ نفر در روز رسید.

به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه، مهندس فرنوش نوبخت با بيان اينكه ترافيك سطح شهر در ماه پاياني سال و دسترسي مناسب ايستگاه هاي مترو به مراكز پرتردد به ويژه بازار و مراكز خريد، شهروندان تهراني را به استفاده بيشتر از اين ناوگان تشويق كرده است.

افزود: امسال به طور ويژه در خط 5 و ايستگاه كرج اقدامات گوناگوني انجام پذيرفت كه اين موضوع در كنار استقبال بيشتر مردم به دليل ترافيك سطح شهر تهران سبب شد تا در هفته اخير ركورد جابجايي روزانه در متروي تهران و حومه شكسته شود.
وي به افزايش حركت قطارهاي سريع السير از سمت ايستگاه كرج به ايستگاه تهران(صادقيه) اشاره و خاطر نشان كرد: به همين دليل در ماه هاي اخير ميزان استفاده شهروندان شهر كرج از متروي تهران و حومه افزايش يافته است. البته براي افزايش رضايتمندي اين مسافران در آينده نزديك هم 2 قطار سريع السير از ايستگاه ارم سبز به ايستگاه هاي گلهشر و كرج اعزام خواهند شد كه مي تواند در راحتي سفرهاي برگشت ساكنان استان البرز تاثير بسياري داشته باشد.
نايب رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه ادامه داد: با توجه به افزايش ميزان مسافران در ايستگاه كرج، ساخت يك سكوي مسافري جديد در اين ايستگاه در دستور كار قرار گرفت كه اكنون آماده بهره برداري است. اين سكو به طول 300 متر در بخش شرقي-غربي محوطه ايستگاه كرج ساخته شده و با توجه به اينكه خروجي شمالي ايستگاه باريك است ساخت آن تاثير زيادي در سرعت و راحتي خروج مسافران از ايستگاه كرج دارد.
مهندس فرنوش نوبخت در ادامه از افزايش 2.1 درصدي مسافران متروي تهران و حومه نسبت به زمان مشابه سال قبل خبر داد و افزود: 5 اسفند سال 1396، يك ميليون و 811 هزار و 129 نفر با خطوط متروي تهران و حومه جابجا شده بودند كه اين رقم امسال به 1 ميليون و 850 هزار و 667 نفر رسيد كه به عبارتي حدود 40 هزار نفر افزايش مسافر داشتيم.
وي با بيان اينكه آمار ميزان مسافر و سفر در مترو متفاوت است گفت: هر مسافر ممكن است در روز بيش از يك سفر با خطوط متروي تهران و حومه انجام دهد و اين باعث تفاوت در آمار ميزان سفر و مسافر مي شود و با توجه به اين نكته بايد گفت كه در روز 5 اسفند 1397 بيش از 2 ميليون و 776 هزار سفر در اين ناوگان انجام شده است.

*** افزايش سرويس دهي متروي تهران در پنجشنبه هاي اسفند 97

نايب رئيس هيات مديره و مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه از افزايش حركت هاي مسافري در خطوط 1، 2 و 4 متروي تهران در پنجشنبه هاي ماه اسفند 97 خبر داد و افزود: پايتخت در روزهاي پاياني سال همواره با ترافيك فزاينده و شلوغي هاي بي پايان همراه مي شود كه شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در اين ايام كه شهروندان تهراني در تكاپو براي خريدهاي نوروزي هستند در كنارآنها قرار مي گيرد و سعي مي كند تا بهترين خدمات را ارائه كند.
مهندس نوبخت تصريح كرد: خوشبختانه دسترسي به بازار مركزي تهران و بسياري از مراكز خريد ديگر با مترو ميسر است و از شهروندان گرامي دعوت مي كنم كه به جاي استفاده از خودروهاي شخصي از اين وسيله حمل و نقل ريلي ايمن، سريع و ارزان براي تردد در ماه پاياني سال استفاده كنند.
وي با اشاره به اينكه از آبان ماه 1396، فاصله حركت قطارها در خطوط 1 ، 2 و 4 متروي تهران در ساعات پرتردد از 5 دقيقه به 4 دقيقه كاهش يافته است افزود: اكنون در پنجشنبه هاي اسفند 97 به منظور رفاه حال بيشتر شهروندان و مسافران محترم اين فاصله حركت از ابتداي صبح تا ساعت 13 در اعزام قطارها اعمال مي شود، ضمن آنكه با افزايش حركت هاي مسافري در خطوط 1، 2 و 4 در عصر روزهاي پنجشنبه نيز شاهد كاهش فاصله حركت هستيم.
مهندس نوبخت تصريح كرد: در پنجشنبه هاي ماه اسفند 70 حرکت مسافری به تعداد اعزام قطارها در خط چهار، 44 حرکت مسافري به خط يك و 24حركت مسافري به خط دو متروي تهران و حومه افزوده مي شود و با اين افزايش حركت ها شاهد رشد 23 درصدي در خط چهار و 13 درصدي در خط يك و 6 درصد در خط دو هستيم.
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پایان با بيان اينكه استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط موجود و ارتقاء کیفیت خدمات به شهروندان گرامی از اولویت‌های شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه است گفت: در پنجشنبه و جمعه آخر سال به منظور زیارت اهل قبور؛ مسافران خط یک متروی تهران افزایش زیادی پیدا می‌کند که با افزايش ميزان خدمات دهي در تلاش هستیم تا شهروندان را به استفاده از این حمل و نقل عمومی ایمن و پاک بجای استفاده از خودرو شخصی ترغیب کنیم تا کمی از بار ترافیکی سنگین این روزها کاسته شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14794

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.