• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

روحانی بر اجرای توافقات تهران – باکو و اتصال هرچه زودتر راه آهن رشت-آستارا تاکید کرد

  • کد خبر : 28826
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
روحانی بر اجرای توافقات تهران – باکو و اتصال هرچه زودتر راه آهن رشت-آستارا تاکید کرد
رییس جمهوری با اشاره به اینکه خوشبختانه با اهتمام مسوولان ایران و جمهوری آذربایجان شاهد روابط خوب، دوستانه و رو به گسترش دو کشور در سال‌های اخیر بودیم،گفت امیدوارم هرچه زودتر شاهد اجرای توافقات فی‌مابین در بخش‌های مختلف به‌ویژه اتصال دو کشور از طریق تکمیل خط آهن رشت-آستارا باشیم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در تماس تلفنی «الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان با وی، با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به دولت و ملت جمهوری آذربایجان، اظهار امیدواری کرد همه مسلمانان جهان از برکات این عید به عنوان مظهر وحدت مسلمانان برخوردار باشند..

 

رییس جمهوری با اشاره به مناسبات و همکاری‌های خوب دو کشور و تلاش مسوولان برای تسریع در اجرای توافقات، گفت: توسعه روابط همه‌جانبه با جمهوری آذربایجان برای ما حائز اهمیت است و امیدوارم هرچه زودتر شاهد اجرای توافقات فی‌مابین در بخش‌های مختلف به‌ویژه اتصال دو کشور از طریق تکمیل خط آهن رشت-آستارا باشیم.

 

روحانی با اشاره به موفقیت‌های کشورمان در زمینه مقابله با بیماری کرونا، گفت: آماده انتقال تجربیات و گسترش همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان برای مقابله با کرونا هستیم.

 

رییس جمهوری همچنین با بیان اینکه مسوولان دو کشور می‌توانند در این شرایط که ملاقات حضوری و سفر با مشکلاتی همراه است، از طریق ویدئو کنفرانس رایزنی های خود را به انجام برسانند. وی همچنین بر ضرورت تلاش برای انجام مبادلات تجاری دو کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان دو کشور تاکید کرد.

 

«الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگو، با تبریک عید قربان به دولت و ملت ایران، روابط و مناسبات دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: مطمئنا ایران و جمهوری آذربایجان در ماه‌های پیش‌رو با تلاش و مساعی یکدیگر در راستای توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌ها، گام برخواهند داشت.

 

رییس جمهوری آذربایجان تصریح کرد: پروژه راه آهن رشت-آستارا برای جمهوری آذربایجان بسیار حائز اهمیت است و تلاش خود را برای رفع موانع و مشکلات و تکمیل هرچه زودتر این پروژه انجام خواهیم داد.

 

وی با تجلیل از دستاوردهای ایران در مسیر مقابله با بیماری کرونا خواستار گسترش همکاری‌های دو کشور و بهره‌مندی از تجربیات ایران در این زمینه شد.

«الهام علی اف» همچنین از برگزاری جلسه ویدئو کنفرانسی روسای جمهوری و مسوولان دو کشور، استقبال کرد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28826

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.