• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

روزانه ۲.۵ میلیون مسافر از طریق خطوط ریلی درون شهری کشور جابجا می‌شوند

  • کد خبر : 31278
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۱۹
روزانه ۲.۵ میلیون مسافر از طریق خطوط ریلی درون شهری کشور جابجا می‌شوند
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: هم اکنون روزانه ۲.۵ میلیون مسافر از طریق خطوط ریلی درون شهری کشور جابجا می‌شوند که با تکمیل خطوط مترویی و تامین واگن‌ها سهم حمل و نقل ریلی از کل سفرهای درون شهری در کلان شهرها از هفت درصد به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، حسین رجب صلاحی روز پنجشنبه در مراسم تحویل ۵۰ دستگاه واگن متروی تولیدی در شرکت ایریکوی ابهر برای متروی تبریز، اصفهان و شیراز که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد، افزود: در صورت اتمام عملیات ساخت و بهره برداری از خطوط مترویی در کلان شهرها نیازمند تامین حداقل ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه واگن هستیم که طبق برنامه ششم توسعه تامین ۲ هزار دستگاه واگن از طریق وزارت کشور و در قالب فاینانس در دستور کار قرار گرفته است .

وی یادآورشد: در راستای حمایت دولت برای توسعه خطوط مترویی قرارداد تامین ۳۱۵ دستگاه واگن برای شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که در همین دولت ۱۰۰ دستگاه واگن به این شهرها تحویل شده است.

رجب صلاحی تصریح کرد: برنامه احداث ۹۳۰ کیلومتر خط مترویی در ۱۰ شهر کشور با جمعیت بیش از ۲۰ میلیون نفر در حال انجام است که از این تعداد خطوط پنج شهر کشور از جمله  مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز به طول ۳۳۸ کیلومتر در حال بهره بردای است که ۵۳ درصد آن در دولت یازدهم و دوازدهم راه اندزای شده و ۲۵۰ کیلومتر نیز در دست ساخت و توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: فرایند ساخت خطوط مترویی با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در دست اجرا است که در بسیاری از مراحل ساخت خطوط به خودکفایی و استفاده از توان داخلی رسیده ایم.

رجب صلاحی هزینه احداث هر کیلومتر خط مترویی به همراه ناوگان را بالغ بر یک هزار میلیارد تومان ذکرکرد و گفت: دولت تاکنون بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری پرداخت کرده است و از این مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومن در دولت یازدهم و دوازدهم در قالب انتشار اوراق مالی- اسلامی، تسهیلات و سایر کمک ها تخصیص یافته است.

وی از مزایای استفاده از خطوط حمل و نقل ریلی درون شهری را کاهش ۵۰۰ میلیون لیتر مصرف سوخت در سال و کاهش گازهای گلخانه ای و توسعه این سامانه را موجب کاهش زمان سفر، ترافیک و تصادفات شهری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، به منظور تبیین دستاوردها و اقدامات دولت تدبیر و امید و اطلاع رسانی اقدامات موثر مجموعه مدیریت شهری در کشور، از میان پروژه‌های شاخص احصا شده از شهرداری‌های سراسر کشور تعداد پنج پروژه، ساخت و تولید ۵۰ دستگاه واگن مترویی برای شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز در کارخانه ایریکو شهر ابهر در استان زنجان، زباله سوز ۲۰۰ تنی شهر نوشهر در استان مازندران، پارکینگ زیرسطحی مجد و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد مقدس در استان خراسان رضوی، بهره‌برداری از ایستگاه مترو برج میلاد و امیرکبیر شهر تهران و بهره‌برداری از ایستگاه های شماره ۹و ۱۴خط مترو شهر تبریز در آذربایجان شرقی، از جمله پروژه های شاخصی هستند که روز پنجشنبه با حضور رییس جمهوری در این مراسم افتتاح شد.

شرکت ایریکو ابهر با ۱۵۲ هکتار مساحت و ۷۵ هزار مترمربع کارگاه‌های تولیدی قادر به تولید انواع واگن های ریلی و ریل باس است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31278

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.