• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

رکورد حمل بار از طریق راه آهن شکسته شد

  • کد خبر : 6020
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۶:۳۳
رکورد حمل بار از طریق راه آهن شکسته شد

0 (0) مسئول برنامه و بودجه راه آهن کشور از رکورد زنی خطوط ریلی کشور با جابجایی ۴۷ میلیون تن بار در سال ۹۶ ، در طول تاریخ فعالیت این بخش خبرداد. سعید رسولی  با اشاره به اینکه این رکورد سال ۹۵­ نخستین­ بار با حمل ۴۰ میلیون تن در کشور زده شده بود، گفت: […]

0
(0)

مسئول برنامه و بودجه راه آهن کشور از رکورد زنی خطوط ریلی کشور با جابجایی ۴۷ میلیون تن بار در سال ۹۶ ، در طول تاریخ فعالیت این بخش خبرداد.

سعید رسولی  با اشاره به اینکه این رکورد سال ۹۵­ نخستین­ بار با حمل ۴۰ میلیون تن در کشور زده شده بود، گفت: با توجه به ظرفیت­ قابل توجه راه آهن در حمل و نقل، ­ در سیاستهای کلی نظام و برنامه ششم توسعه، ‌ دولت و مجلس به دنبال ایجاد ظرفیتهای قانونی جدیدی برای این بخش هستند تا زمینه جذب سرمایه گذاران غیر دولتی و پیش برد فعالیتهای دولتی در خطوط ریلی کشور امکان پذیر شود.

وی با اشاره به تصویب قوانین مترقی در این حوزه گفت: درصورت اجرایی شدن قوانین موجود، ‌ تحول عظیمی در بخش راه آهن کشوری ایجاد خواهد شد.

مسئول برنامه و بودجه راه آهن کشور، جابجایی ۳۰ درصد حمل و نقل بار و ۲۰ درصد حمل مسافر را سهم تعیین شده برای خطوط ریلی کشور در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و ادامه داد: رسیدن به این هدف نیازمند تحقق بندهای دیگر قانون برنامه ششم توسعه است که به منظور حمایت از ظرفیت راه آهن کشور تصویب شده است.

رسولی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بخش ریلی بازگشت سریع سرمایه را به همراه دارد افزود: درصورت توسعه راه آهن با انتقال هرکیلومتر انتقال بار از جاده به ریل سهم عظیمی نقدینگی به اقتصاد کشور باز می گردد که این روند دستاورد بزرگی برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی بازگشت نقدینگی به اقتصاد کشور را سبب امکان سرمایه گذاری مجدد در راه آهن و دیگر بخشهای کشور دانست و گفت: بنابر این کمک به توسعه راه آهن کمک به اقتصاد ملی کشور است.

مسئول برنامه و بودجه راه آهن کشور، با اشاره به آمار ۱۶ هزار نفری تلفات جاده ای ادامه داد: این تلفات هزینه های اجتماعی بسیار سنگینی برای کشور به همراه دارد که همین مسئله سبب گرایش کشورها به توسعه حمل و نقل ریلی در جهان شده است.

رسولی، با اشاره به اختصاص یک درصد از درآمد فروش نفت و گاز کشور به توسعه حمل و نقل ریلی علاوه بر بودجه سالانه راه آهن، گفت: صفر شدن نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای خدمات ریلی از بندهای مصوب قانون برنامه ششم توسعه است که تفسیر ­نادرست برخی دستگاههای ذی ربط از این قانون سبب معطل ماندن اجرای آن تا کنون شده است.

وی با اشاره به اجرایی نشدن برخی از بخشهای قانون برنامه ششم توسعه پس از گذشت ۱۳ ماه از تصویب این قانون افزود: سرمایه گذاری در بخش خطوط ریلی باید مانند سرمایه گذاری در مناطق محروم و شامل امتیازات این نوع سرمایه گذاری شود زیرا این روند سبب جذب سرمایه در این بخش خواهد شد.

مسئول برنامه و بودجه راه آهن کشور با اشاره به حمایت مناسب دولت و مجلس از بخش ریلی گفت: خطوط ریلی یک هفتم جاده سوخت مصرف می‌­کند که این صرفه جویی نسبت به جاده می تواند مانند یک میدان بزرگ نفتی، پس اندازی برای کشور باشد.

رسولی هزینه های گزاف توسعه جاده ها و استهلاک آنها را از دیگر معایب این بخش عنوان کرد و افزود: این نکته نیز از دیگر دلایل توجه دولت به توسعه خطوط ریلی در کشور است.

وی با اشاره به سند بالادستی برنامه ششم توسعه و تاکید مقام معظم رهبری به اجرای آن گفت: این سند ۸۰ بند دارد که ۲ بند آن به حمل و نقل ریلی پرداخته که یک بند توسعه شبکه ریلی و بند دیگر آن توسعه کریدورهای بین المللی است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6020

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.