• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ریل‌گذاری ایستگاه راه‌آهن در سنندج

  • کد خبر : 7200
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
ریل‌گذاری ایستگاه راه‌آهن در سنندج

0 (0) ریل‌گذاری ایستگاه راه‌آهن در سنندج با دستور وزیر راه نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ایستگاه راه‌آهن «سنندج – همدان» از ایستگاه صلوات‌آباد به داخل شهر سنندج منتقل می‌شود که طراحی این کار در حال انجام است. به گزارش ایسنا، «احسن علوی» امروز در جمع خبرنگاران استان […]

0
(0)

ریل‌گذاری ایستگاه راه‌آهن در سنندج با دستور وزیر راه

ورود واگن‎های جدید به ناوگان ریلی کشور

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ایستگاه راه‌آهن «سنندج – همدان» از ایستگاه صلوات‌آباد به داخل شهر سنندج منتقل می‌شود که طراحی این کار در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، «احسن علوی» امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: نسبت به سایر استان‌ها در بخش زیرساخت‌ها بسیار عقب هستیم چون استان ما درگیر جنگ و آسیب‌های زیادی بوده و از توسعه عقب مانده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که پروژه کریدور شمال – جنوب یک پروژه بسیار مهم برای استان ماست که بخش اعظمی از آن در استان ما قرار گرفته است، افزود: خوشبختانه قرارداد اکثر مسیرهای این کریدور در استان منعقد شده و فقط قرارداد پنج کیلومتر آن باقی‌مانده است.

نماینده سنندج خاطرنشان کرد: متأسفانه به دو علت تحریم‌ها و کاهش فروش نفت در بخش اعتبارات با مشکل مواجه هستیم و امسال اعتبارات عمرانی در کشور کاهش یافته است.

وی از سفر آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان در ماه‌های آتی خبر داد و در ادامه گفت: امیدواریم که برای راه‌آهن «سنندج – همدان» هم سرمایه‌گذار خارجی وارد عمل شود تا بتوانیم به صورت مشارکتی آن را انجام دهیم.

علوی ادامه داد: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ایستگاه راه‌آهن «سنندج – همدان» از ایستگاه صلوات آباد به داخل شهر منتقل می‌شود که طراحی این کار هم در حال انجام است.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر راه‌آهن سنندج، احداث آن هزینه‌های بسیار بیشتری را نسبت به جاهای دیگر بر ما تحمیل می‌کند، افزود: به‌علت وجود معارض و صعب‌العبوری این مسیر، کار مقداری به کندی پیش می‌رود که امیدواریم در یک برنامه دو ساله هم راه‌آهن و هم کریدور شمال جنوب را تکمیل کنیم.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به پروژه‌های درون‌شهری هم اشاره و خطرنشان کرد: بهسازی معابر شهری هم در نواحی منفصل شهری و حاشیه سنندج هم‌چون نایسر، حسن‌آباد و تقتقان در حال انجام است که با دستور وزیر راه و شهرسازی تأمین اعتبار این پروژه‌ها از طریق شرکت عمران و بهسازی شهری و سازمان ملی زمین و مسکن انجام می‌شود.

وی هم‌چنین از تأمین اعتبار پروژه مجتمع فرهنگی ورزشی نایسر خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این پروژه هم تا پایان امسال آماده بهره‌برداری شود.

علوی به احداث چهار مدرسه با مشارکت بنیاد برکت در نواحی منفصل شهری هم اشاره و اعلام کرد: این مدارس شامل دو مدرسه 9 و 18 کلاسه در ناحیه منفصل شهری نایسر، یک مدرسه 18 کلاسه در ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد و یک مدرسه شش کلاسه کودکان استثنایی در خیابان 17 شهریور است.

وی همچنین از ساماندهی ورودی شهرهای دیواندره و کامیاران هم خبر داد و گفت: این پروژه‌ها هم با اعتبارات راه و شهرسازی در حال انجام است.

نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزرات راه و شهرسازی برای کردستان یک فرصت است چون در اجرای بسیاری از پروژه‌های راهسازی ما را کمک کرده‌اند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7200

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.