• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ریل ملی به راه آهن سنندج-همدان می رود

  • کد خبر : 23278
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
ریل ملی به راه آهن سنندج-همدان می رود
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از به کارگیری ریل ملی در ساخت راه اهن همدان-سنندج خبر داد.
0
(0)

عباس خطیبی در گفتگو با خبرنگار ریل نیوز با ابراز امیدواری از اینکه راه آهن سنندج به همدان تا پایان سال آتی متصل شود گفت: برای احداث این خط ۱۸ هزار تن ریل مورد نیاز است که این میزان ریل را از داخل کشور خریداری کرده و در حال نصب در این مسیر هستیم.

وی ادامه داد: ریل ملی هم از لحاظ اقتصادی به صرفه و هم استاندارد های لازم برای استفاده دارا است در نتیجه برای تقویت تولید داخلی در ساخت راه آهن سنندح به همدان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت با اشاره به اینکه خط مذکور بیست و سومین مرکز استان در کشور را به شبکه سراسری ریلی متصل خواهد کرد افزود:خط ریلی همدان سنندج که پس از بهره برداری و افتتاح راه آهن تهران – همدان عملیات ساخت آن اغازشده هم اکنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی داشته و به تدریج ریل گذاری آن در طول ۱۵۰ کیلومتری این خط ریلی آغاز می‌شود.

وی در خصوص بودجه لازم برای ساخت این خط نیز گفت: طبق توافقات صورت گرفته با سازمان برنامه و بودحه ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل این خط مصوب شده است که امسال ۳۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و قول مساعد داده شده تا ۵۰۰ میلیارد تومان بعدی نیز در سال آینده تخصیص یابد تا در سال بعد و یا اوایل سال ۱۴۰۰ این خط مورد بهره برداری برای عموم قرار گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23278

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.