• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

لزوم اتصال راه‌آهن دورود-خرم‌آباد به بنادر جنوبی کشور

  • کد خبر : 4540
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
لزوم اتصال راه‌آهن دورود-خرم‌آباد به بنادر جنوبی کشور

0 (0) لرستان – استاندار لرستان از وجود ۴ هزار میلیارد تومان پروژه راه در استان خبر داد. به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سیدموسی خادمی در جلسه با معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: شرکت زیرساخت، یکی از مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است که البته شاید مهمترین مجموعه آن نیز محسوب شود. وی با […]

0
(0)

لرستان – استاندار لرستان از وجود ۴ هزار میلیارد تومان پروژه راه در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سیدموسی خادمی در جلسه با معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: شرکت زیرساخت، یکی از مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است که البته شاید مهمترین مجموعه آن نیز محسوب شود.

وی با بیان اینکه این شرکت تنها در لرستان ۴ هزار میلیارد تومان پروژه دارد که به طور مجموع رقم بالایی است، گفت: خوشبختانه تمامی پروژه‌ها فعال بوده و در حال انجام هستند.

دکتر خادمی ادامه داد: با عنایتی که وزارت راه به آنها دارد امیدواریم سرعت اجرا بالا برود و مشکلاتی که وجود دارد حل شوند.

استاندار لرستان یکی از پروژه‌هایی که با حضور معاون وزیر راه مورد بازدید قرار گرفت را محور ازنا- شازند عنوان کرد و افزود: این جاده یکی از محورهای حادثه‌خیزی است که تلفات جاده‌ای زیادی داشته و جزو مطالبات مردم منطقه تعریف شده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه در بخشی از آن فعالیت‌هایی انجام شده و حدود ۱۲ کیلومتر آماده آسفالت شدن است که با دستور دکتر خادمی، معاون وزیر راه قرار شد به روند کار سرعت داده شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: همچنین قرار شد قیر این کار به سرعت تامین شود که در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی استان باید پیگیری‌های لازم را انجام بدهد.

دکتر خادمی به بازدید از کمربندی دورود نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در رابطه با این پروژه تصمیمات خوبی گرفته شده است، گفت: قرار شد در قالب اوراق به این پروژه ۶.۵ میلیارد تومان از اعتبارات ۹۶ اختصاص داده شود که کار خوبی است.

وی ادامه داد: برای ادامه روند اجرایی این پروژه مشکل معارضین توسط استان رفع می‌شود تا طرح سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار لرستان آزادراه را نیز از جمله پروژه‌های مهم و کلیدی استان برشمرد که با حمایت قرارگاه خاتم‌ و موسسات وابسته به خوبی در حال پیگیری است و در ادامه افزود: امیدواریم بنا بر صحبت‌ها و هماهنگی‌هایی که شد امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد چراکه تاثیر بالایی در توسعه استان خواهد داشت.

دکتر خادمی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای به عمل آمده روند کار مثبت ارزیابی شد که در این رابطه باید از مجموعه زیرساخت به عنوان کارفرما و سپاه که مجری و پیمانکار آن است قدردانی می‌شود.

استاندار لرستان اظهار داشت: در ادامه بحث ارتباط این آزادراه با پل‌زال مطرح است تا مجموعه کمربندی خرم‌آباد را بتوانیم از طریق آزادراهی تامین کنیم. امیدواریم با دستوراتی که داده می‌شود بتوانیم این موضوع را حل کنیم.

وی به راه آهن نیز اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد از این طریق تنها دورود به خرم‌آباد وصل شود پروژه نیمه کاره می‌ماند و باید به اندیمشک و بنادر جنوبی نیز متصل شود تا نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد.

دکتر خادمی این مهم را از مطالبات مردم لرستان عنوان کرد و در ادامه بیان داشت: اگر این پروژه وصل نشود کارایی لازم را نداشته و بهره‌ور نخواهد بود.

استاندار لرستان اظهار داشت: امیدواریم تصمیم مناسبی در این رابطه گرفته شود و این پروژه را به مرحله فعال شدن برسانیم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم که مجموعه شهرستان پلدختر نیز از این امتیاز استفاده کند چراکه درخواست مردم و مسئولان منطقه است. همچنین درخصوص ارتباط جاده خوزستان و کرمانشاه از طریق شهرستان کوهدشت نیز قرار شد در سفری مجدد دستورات لازم گرفته شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.