• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ساخت ایستگاه های چند منظوره با محوریت شبکه ریلی در دستور کار راه آهن است

  • کد خبر : 2710
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۳:۰۲
ساخت ایستگاه های چند منظوره با محوریت شبکه ریلی در دستور کار راه آهن است

0 (0) وحید علی قارداشی، مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به مزیت های ساخت ایستگاه های چند منظوره در مراکز شهری گفت: ساخت ایستگاه های چند منظوره با محوریت شبکه ریلی در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفته است. وی عصر شنبه در […]

0
(0)

وحید علی قارداشی، مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به مزیت های ساخت ایستگاه های چند منظوره در مراکز شهری گفت:
ساخت ایستگاه های چند منظوره با محوریت شبکه ریلی در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفته است.

وی عصر شنبه در حاشیه سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل ونقل همگانی، در جمع خبرنگاران افزود: در بسیاری از کشور های پیشرفته جهان استفاده از ایستگاه های چند منظوره ریلی که مسیر مترو، خطوط دوچرخه و حمل ونقل عمومی به آن وصل می شود، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که در برخی از کشورهای اروپایی از جمله در پاریس، سالیانه بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از ایستگاه های چند منظوره تردد می کنند، گفت: علاوه بر این، مراکزی برای خرید مردم نیز در اطراف این ایستگاه ها ساخته می شود، تا مسافران در اطراف ایستگاه های چند منظوره بتوانند به راحتی مایحتاج عمومی خود را خریداری کنند.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن بیان کرد: در رویکرد دیگری راه آهن درصدد است تمام ایستگاه های مرکزی راه آهن که قرار بود در خارج از شهرها ساخته شود به درون شهرها منتقل شود و در این راستا، اکنون انتقال ایستگاه های راه آهن رشت، ارومیه و همدان از چند کیلومتری این شهرها به داخل شهرهای یاد شده در دستور کار ما قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیر بنایی راه آهن اظهارداشت: در صورتی که ایستگاه های چند منظوره در مراکزی شهری توسعه یابد، مسافر به سهولت از قطار پیاده و بدون استفاده از خودروهای شخصی به مقصد خود می رسد. در حالی که وجود ایستگاه های قطار در خارج از شهرها می تواند برای مسافران مشکلات زیادی را به وجود آورد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2710

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.