• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ساخت راه آهن مینیاتوری در ژاپن

  • کد خبر : 29895
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
ساخت راه آهن مینیاتوری در ژاپن
اگر اهل قصه خواندن باشید، حتما خیلی خوب با دنیای کوتوله ها آشنا هستید. به طور حتم با کارتون های بی نظیری که در این حوزه ساخته شده است هم رو به رو شده اید. همه ما دوست داریم برای یکبار هم که شده با دنیای کوتوله ها آشنا شویم و اتفاقاتی که برایشان رخ می دهد را از نزدیک تماشا کنیم.  در حال حاضر بخشی از رویای کودکی مان به واقعیت پیوسته است. مهندس برق 62 ساله ای به نام پاول چیلین بیش از ده سال از عمر خود را صرف ساخت خط آهن مینیاتوری کرده که طول آن به 350 متر هم می رسد. این راه آهن مینیاتوری می تواند در زمین های شیب دار حدود 50 کیلومتر خارج از سنت پترزبورگ پیچ بخورد و مسیری که تعیین شده است را بپیماید.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز، شاید برایتان جالب باشد که بدانید این راه آهن شاخه های مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به انتهای مرده، حلقه های مدار و سه پل اشاره کرد.
این مهندس کاربلد، برای طراحی راه آهن مینیاتوری خود بیش از ده سال زمان صرف کرده است. بررسی های موجود نشان می دهد طراحی قطار بخار او بر اساس یک نمونه کلاسیک  که مربوط به اوایل قرن بیستم است صورت گرفته است. چیلین این قطار بخار را به کمک علاقه مندان به راه آهن و افرادی که قطعات فلزی بلااستفاده را برایش آورده بودند ساخته است.

 او در این باره چنین می گوید: من از دوران کودکی علاقه شدیدی به قطار و راه آهن داشتم. همیشه دوست داشتم راه آهن خودم را بسازم و آن را در معرض نمایش بگذارم تا همه افرادی که به قطار علاقه دارند از دیدن آن به وجد بیایند. با ساخت این خط آهن، رویای کودکی ام به واقعیت پیوست و در نهایت به آرزویی که همیشه در ذهن داشتم رسیدم.

 بعد از اینکه چیلین از راه آهن خود رونمایی کرد، کودکان و حتی بزرگسالانی که عاشق قطار و راه آهن بودند از آن استقبال کردند. شاید خود چیلین هم باور نمی کرد راه آهن دست سازش چنین مورد استقبال عموم قرار بگیرد.

قطار مینیاتوری


 قطار مینیاتوری واقعی
آلکسی لبدمینتسوف ۹ ساله با دیدن قطار به وجد آمد. او این قطار را یک قطار واقعی توصیف می کند و معتقد است امتحان کردن این قطار بسیار برایش جالب بوده است و دوست دارد در آینده مهندس زبردستی شود.
چیلین برای تکمیل این پروژه به تلاش و انرژی زیادی نیاز داشت. تلاش برای ساخت قطاری مینیاتوری که همانند یک قطار واقعی حرکت کند، به اراده آهنین نیاز دارد. این همان چیزی بود که در وجود چیلین موج می زد. 
او در این باره می گوید: برای اینکه بتوانید بر روی کارهای مهم تان تمرکز کنید، باید دست از گوشی و رایانه تان بردارید. این وسایل باعث حواس پرتی تان می شوند و شما را از اهدافی که همیشه در سر داشتید باز می دارند. 
در حال حاضر، چیلین و دوستانش در حال ساخت کشتی بخار و برنامه ریزی برای تولید هواپیمای بخار هستند.

ساخت راه آهن در ژاپن


دست یافتن به آرزوهای کودکی، جز با تلاش و عزم راسخ امکان پذیر نیست. برای افرادی که دوست دارند به آرزوهای کودکی شان دست پیدا کنند هیچ مانعی نمی تواند جلوی راهشان را بگیرد. اگر شما هم آرزویی را از دوران کودکی با خود به همراه دارید، با کمی تلاش و عزم جدی می توانید به آن دست پیدا کنید. چیلین برای ساخت این قطار مینیاتوری ده سال از عمر با ارزش خود را صرف کرد تا بتواند در نهایت به آرزویی که همیشه در سر داشت برسد.
در حال حاضر این قطار کوچک اما واقعی توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است. بزرگسالان و کودکان زیادی از سرتاسر دنیا هستند که دوست دارند به کاوش این قطار بپردازند و آن را از نزدیک تماشا کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29895

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.