• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

سالانه بیش از ۵۰ درصد از زائران امام رضا(ع) با قطار به مشهد می‌آیند

  • کد خبر : 20227
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
سالانه بیش از ۵۰ درصد از زائران امام رضا(ع) با قطار به مشهد می‌آیند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از ۵۰ درصد از زائران امام رضا(ع) قطار را که ایمن‌ترین وسیله حمل و نقل بوده به عنوان وسیله جابه‌جایی خود در سفرهای زیارتی‌شان انتخاب می‌کنند.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، علی رسولیان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه‌آهن خراسان، اظهار داشت: موضوع حمل و نقل در دو حوزه مسافر و کالا به‌خصوص حمل و نقل ریلی بسیار مهم بوده و باید در مسیر توسعه این بخش، توسعه فاینانس و استفاده از ظرفیت‌های حداکثری تلاش کنیم.

وی افزود: بخش عمده‌ای از صادرات استان به‌صورت ریلی انجام می‌شود و کمبود واگن باری مشکلاتی برای صادرکنندگان ایجاد کرده و بخشی از این نگرانی‌ها با تدبیر مسئولان برطرف شده و امیدواریم با عملیاتی شدن خط سیر ریلی در آسیای میانه و عضویت ایران در اوراسیا و توسعه صادرات ریلی به سراسر جهان به‌خصوص روسیه مشکلات موجود در این حوزه به‌صورت کامل برطرف شود‌.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در رابطه با خط ریلی راه‌آهن خراسان-هرات، گفت: با تکمیل این حد توسعه جدی جابه‌جایی مسافر، صادرات و ترانزیت را در این مسیر خواهیم داشت و خواسته دیگرمان دوبانده کردن خط ریلی سنگان بوده تا از ظرفیت فولاد این منطقه و صادرات بیش از پیش محصول بهره‌مند شویم و در این رابطه خواستار همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی هستیم.
رسولیان گفت: سالانه بیش از ۵۰ درصد از زائران امام رضا(ع) قطار را که ایمن‌ترین وسیله حمل و نقل بوده به عنوان وسیله جابه‌جایی خود در سفرهای زیارتی‌شان انتخاب می‌کنند و باید در راستای افزایش اعتماد مردمی به حوزه حمل و نقل ریلی بیش از پیش تلاش کنیم.
در این مراسم سیدمحمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد، گفت: جمعیت شهر مشهد با جمعیت ۲۴ شهر و ۹ استان دنیا برابری می‌کند و ۵۴.۱ درصد جمعیت خراسان رضوی در مرکز این استان سکونت دارند و بسیار خوشندیم که افتخار نوکری بیش از ۳۰ میلیون زائر امام رضا(ع) را در طول داریم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.