• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

سرمایه گذاری ویژه ای در بخش راه آهن در حال انجام است

  • کد خبر : 14026
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
سرمایه گذاری ویژه ای در بخش راه آهن در حال انجام است

0 (0) دکتر لاریجانی در دیدار با خانواده شهدا، روحانیون، معتمدین و مسئولان بستان آباد : سرمایه گذاری ویژه ای در بخش راه آهن در حال انجام است رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درخصوص راه آهن در ایران سرمایه گذاری ویژه ای در حال انجام است، ادامه داد: از مقام معظم رهبری […]

0
(0)

دکتر لاریجانی در دیدار با خانواده شهدا، روحانیون، معتمدین و مسئولان بستان آباد :

سرمایه گذاری ویژه ای در بخش راه آهن در حال انجام است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درخصوص راه آهن در ایران سرمایه گذاری ویژه ای در حال انجام است، ادامه داد: از مقام معظم رهبری درخواست کرده ایم تا سهم ۱۵ درصدی دولتی در پروژه های فاینانسی را از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم. با این اقدام می توانیم ارتباط شرق به غرب و شمال به جنوب کشور را برقرار نماییم.

آغاز عملیات اجرایی قطعه یک راه‌آهن بستان آباد - سراب با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه۱۰ بهمن ماه) به استان آذربایجان شرقی سفر کرده در دیدار با خانواده شهدا، روحانیون، معتمدین و مسئولان شهرستان بستان آباد گفت: آذربایجان نقش بسیار مهمی در تاریخ ایران داشته و چشم و چراغ ایران است، شاعری مانند شهریار و علامه طباطبایی از شخصیت های بزرگ ایران محسوب می شوند و رهبر انقلاب اسلامی نیز از این استان است.

جایگاه مهم و استراتژیک استان آذربایجان شرقی در کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز استان آذربایجان شرقی بدون تردید در کشور جایگاه عالی و مهمی دارد، تصریح کرد: بسیار خوشحالم عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد- سراب آغاز شد و مسئولان به صورت جدی پیگیر هستند که آن را به زودی به بهره برداری برسانند.

پیگیری برای برقی کردن راه آهن تهران-تبریز

وی با اشاره به اینکه درخصوص راه آهن در ایران سرمایه گذاری ویژه ای در حال انجام است و در قانون برنامه ششم توسعه به آن توجه شده است، ادامه داد: از مقام معظم رهبری درخواست کرده ایم تا سهم 15 درصدی دولتی در پروژه های فاینانسی را از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم. با این اقدام می توانیم ارتباط شرق به غرب و شمال به جنوب کشور را متصل نماییم.

دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه در بودجه سال 98 برای راه آهن و پروژه های مهم که بتوانند استان ها را به یکدیگر متصل کنند، این اجازه را داریم تا از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم، عنوان کرد: یکی از مزیت های استان آذربایجان شرقی همسایگی با کشورهای متعدد است، برقی کردن راه آهن تهران- تبریز در میان پروژه های فاینانسی قرار دارد و در حال پیگیری آن هستیم.

 حمایت از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان آذربایجان شرقی

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی حمایت می کنیم، گفت: شهرداری های کوچک مشکلاتی دارند که به همین دلیل طرحی تصویب کرده ایم تا منابع از ارزش افزوده که حدوداً 3 هزار میلیارد تومان است در اختیار شهرداری ها قرار بگیرد، در حال حاضر به دنبال رفع ایرادات شورای نگهبان از این طرح هستیم.

پرداخت تسهیلات مناسب به روستاییان برای آبیاری نوین و اجرای سیستم های گلخانه ای

وی با بیان اینکه باید به روستاییان و مناطق محروم توجه ویژه ای کرد، تصریح کرد: امسال برای آبیاری تحت فشار و پروژه های آبخیزداری از مقام معظم رهبری درخواست کردیم تا بتوانیم از صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی کمک کنیم، یکی از بخش هایی که به نوع تقاضا از منابع آبی کمک میکند، طرح های آبخیزداری، آبیاری نوین و اجرای سیستم های گلخانه ای است که در این زمینه به روستاییان تسهیلات خوبی پرداخت شده است.

امکانات را در کنار روستاها قرار دهیم تا جوانان از روستاها کوچ نکنند

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه 10 هزار میلیارد تومان به منظور ایجاد امکانات و اشتغال در روستاها و مناطق محروم به بانک ها داده شده است، اضافه کرد: هدف از تخصیص این منابع این است که امکانات را در کنار روستاها قرار دهیم تا جوانان از روستاها کوچ نکنند، تمامی این اعتبارات در اختیار افراد متقاضی قرار نگرفته است، وام باید به افرادی تعلق گیرد که اهلیت دارند.

اختصاص 5 هزار میلیارد به کمیته امداد و بهزیستی 

وی با تاکید بر اینکه اشتغال در کشور از موضوعات مهم است و مقام معظم رهبری بر اشتغال تاکید دارند، عنوان کرد: در لایحه بودجه برای کمیته امداد امام خمینی (ره) از نظر منابع مالی جهشی را ایجاد کردیم زیرا کمیته امداد امام خمینی (ره) با سرمایه گذاری اندک به طور روان امکانات را در اختیار جوانان قرار داده، 5 هزار میلیارد به کمیته امداد و بهزیستی اختصاص می یابد. 

فعالیت خوب سپاه و بسیج برای محرومیت زدایی در روستاها 

دکتر لاریجانی با بیان اینکه سپاه و بسیج برای محرومیت زدایی در روستاها فعالیت خوبی داشته اند که از آنها حمایت می کنیم، گفت: آذربایجان شرقی قطب صنعتی است و نباید اجازه دهیم کارخانجات آن با مشکل مواجه شوند، کارخانه ها به بودجه در گردش نیاز دارند، طی مصوبه های اخیر واحدهای تولیدی که معوقه دارند، اگر تا پایان سال معوقه خود را پرداخت کنند، سود مرکب و جرایم آنها بخشوده می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط ساخت موجود را با همت مردم غیور پشت سر می گذاریم، تلاش می کنیم سرمایه گذاری برای جوانان به صورت راحت تری انجام شود./

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14026

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.