• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

 سفارش تولید ۸هزار دستگاه واگن داخلی داده شده است

  • کد خبر : 29681
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
 سفارش تولید ۸هزار دستگاه واگن داخلی داده شده است
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفارش تولید 8هزار دستگاه واگن به سازنده داخلی، تاکید کرد که ‌سهم ریل در حمل بار کشور به 15 درصد خواهد رسید.
0
(0)

محمد اسلامی‌ در مراسم پنجمین مرحله بهره‌برداری از ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل و بازسازی‌شده در ساختمان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما عامدانه و مصرانه جلسات ورود ناوگان ریلی به شبکه را ماهانه برگزار می‌کنیم که نشان دهیم این توانایی وجود دارد و توانستن شدنی است.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: وابستگی ما در حوزه ریلی روز به روز کاهش می‌یابد و خودکفایی ما در حال افزایش است و استانداردهای فنی راه‌آهن تأثیرگذار در فعالیت صنعتی است.ما صاحب فناوری و صنعت ریلی هستیم و تلاش می‌کنیم در جهتی فراتر از جغرافیای خود حرکت کنیم و به بازارهای جهانی بیندیشیم تا در جهت شکوفایی اقتصاد کشور گام برداریم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال عامدانه تولید ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان ریلی را هدف گذاری کردیم تا در سال جهش تولید حرکتی جهشی رخ دهد اضافه کرد: در ۵ ماه سال ۹۹ به عدد تولید ۳۲۹ دستگاه انواع ناوگان ریلی رسیدیم، این رقم در ۱۲ ماه سال گذشته ۷۷۸ دستگاه بود.این تعهدات کارخانه‌های سازنده نویدبخش است، البته اتفاقاتی در حوزه بازار فولاد و مسائل بانکی رخ داد که رفع شد، امیدواریم با این هموارسازی مسیر از ماه‌های آینده شاهد تحویل بیشتری از محصولات تولید داخل به ناوگان ریلی باشیم.
وی ادامه داد: سفارش ۸ هزار دستگاه واگن توسط بخش ریلی دریافت شده است و این مزیت محسوب می‌شود و با وجود کارشکنی دشمنان چرخ اقتصاد کشور در حال حرکت است، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نشانه‌هایی از حرکت سالم اقتصاد کشور ارائه داده‌اند، ما هم در حوزه وزارت راه و شهرسازی نشانه‌هایی داریم؛ به عنوان مثال از ابتدای شهریور ۹۹ تا روز گذشته ۱۵ شهریور ۲۲ میلیون تن بار با بارنامه در جاده‌ها جابه‌جا شد و این نشان از فعال بودن اقتصاد کشور دارد، این بارهای معادن و مراکز تولید و توزیع با بارنامه رسمی جابه‌جا می‌شود و نشان از اقتصاد پویا دارد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارتقاء سهم ریل در جابه‌جایی بار در بنادر گفت: بر اساس آمار سهم ریل از بار بنادر از ابتدای امسال تاکنون نسبت به پارسال ۲٫۲ برابر رشد دارد و این نشان می‌دهد ریل به سمت استفاده حداکثری حرکت می‌کند البته راه‌آهن باید خود را به مراکز لجستیک برساند تا ارتقاء سهم ریل در بار افزایش یابد.
اسلامی افزود: در بخش مسافری هم سهم مسافر در حمل و نقل ریلی هم در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ رقم ۶ درصد افزایش داشت و اگر کرونا شیوع نمی‌یافت، رشد بالاتری داشتیم.
به گفته وزیر راه و شهرسازی سال ۹۴ سهم ریل در حمل بار کشور ۷ درصد بود اما تا پایان امسال این رقم از ۱۵ درصد هم عبور می‌کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29681

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.