• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

سفرهای هیجان انگیز به 16 کشور و مقصد با قطار

  • کد خبر : 165
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

0 (0) بهترین سفرهایی که می‌توان با قطار تجربه کرد چکیده: بعد از اینکه ۳ دهه با قطار تمام دنیا را سفر کرده‌ام، همچنان یک خط ریلی مرا مجذوب خود نگه داشته. خط ریلی کانادین را سوار شوید و درون واگن‌های شیشه‌ای ۳ روز تمام را به تماشای حاشیه کشور و روستاها بپردازید؛ مزارع گندم، […]

0
(0)

بهترین سفرهایی که می‌توان با قطار تجربه کرد

چکیده: بعد از اینکه ۳ دهه با قطار تمام دنیا را سفر کرده‌ام، همچنان یک خط ریلی مرا مجذوب خود نگه داشته.

خط ریلی کانادین را سوار شوید و درون واگن‌های شیشه‌ای ۳ روز تمام را به تماشای حاشیه کشور و روستاها بپردازید؛ مزارع گندم، صخره‌های تیز و دندانه‌دار، جنگل‌های انبوه حاشیه دریا را ببینید. این مسیر یکی از شگفت‌انگیزترین مسیرهای جهان است.

وقتی برای سفر کردن از قطار استفاده می‌کنید، مسیر هم به اندازه مقصد مهم خواهد بود. چرا؟ در ادامه پاسخ این سوال را درباره سفرهای ریلی در ۱۶ منطقه و کشور خواهید گرفت.

سوئیس

خط ریلی «گِلَسیر» حدفاصل بین زرمات و ‌ سنت موریتز را در ۸ ساعت طی می‌کند. کسی که در این قطار نشسته است علاوه‌بر اینکه در آلپاین سفر می‌کند، تپه‌های برفی، علفزارهای کوهستانی و روستاهایی را که شبیه به قصه‌ها هستند هم می‌بیند.

روسیه

گروهی که از طرف نشنال جئوگرافیک به روسیه سفر کرده بود، بعد از بازگشت یک پیشنهاد ویژه داشت. آنها یک سفر ۱۶ روزه را معرفی کردند که با استفاده از خط ریلی «گلدن ایگل» از ولادی‌وُستُک شروع می‌شود و تا مسکو ادامه پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این سفر گذشتن از کنار دریاچه بایکال است که عمیق‌ترین دریاچه جهان محسوب می‌شود.

نیوزلند

خط ریلی «ترنزآلپاین» در نیوزلند و بین کرایست‌چرچ و گری‌موث قرار دارد. قطارهایی که در این خط حرکت می‌کنند از کنار دریاچه وایماکاریری و از میان آلپ جنوبی می‌گذرند. سفر این قطارها ۹ ساعت طول می‌کشد و به‌صورت رفت و برگشت است.

استرالیا

کفش‌های پیاده‌روی پا کنید و دوربین‌تان را هم بردارید. با خط ریلی «گان» می‌توانید شهر آلیس اسپرینگ را ببینید. این خط ریلی از شمال به جنوب (از داروین تا آدلاید) منطقه سرخ استرالیا را می‌پیماید.

کالیفرنیا

خط ریلی «کالیفرنیا زپیر» از شهر بادخیز شروع می‌شود و تا سانفرانسیسکو ادامه پیدا می‌کند. وقتی در این مسیر سفر می‌کنید، هم از کوه‌های راکی رد می‌شوید و هم از کوه‌های نوادا؛ بعد از گذشتن از مناطق کوهستانی و سخت، به سواحل اقیانوس می‌رسید. این خط ریلی ۲۴۴۷ مایل طول دارد و در قلب آمریکا حرکت می‌کند.

کانادا

اگر از خط ریلی «کانادین» استفاده کنید، می‌توانید در واگن‌های شیشه‌ای بنشینید و سه روز تمام به تماشای چشم‌اندازهای حاشیه کشور بپردازید. این خط ریلی از تورنتو به ونکوور می‌رسد.

آرژانتین

خط ریلی «ترین تو کلادز» تا ارتفاع ۱۳۸۰۰ پایی بالا می‌رود. در مسیرش که از سالتا شروع می‌شود و به مرز شیلی می‌رسد، از کنار صخره‌های آندز می‌گذرد. این خط ریلی یکی از مرتفع‌ترین خطوط ریلی جهان است.

اروپا

خط ریلی قدیمی «اورینت» در عصر جدید هم همچنان پابرجاست و مسافرانش را از لندن به ونیز می‌برد. در این سفر ممکن است درحالی‌که مشغول خوردن شام هستید از پاریس عبور کنید یا وقتی در حال خوردن صبحانه هستید در سوئیس توقف کنید.

آفریقا

خط ریلی «شونگولولو» سافاری و یک سفر لوکس و تجملی را ترکیب کرده. وقتی در این خط سفر می‌کنید از نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه عبور می‌کنید.

ژاپن

خط ریلی «ترین سویت شیکی شیما» ژاپن فقط ۱۰ کابین دارد و غذای مخصوص و قدیمی‌ای به نام خوراک کایسِکی را سرو می‌کند که برای اولین بار توسط کاتسوهیرو ناکامورا پخته شد.

آفریقای جنوبی

خط ریلی شبانه «بلوترین» از پرتوریا شروع می‌شود و تا کیپ‌تاون ادامه پیدا می‌کند. در مسیر مناظر تماشایی و طبیعی آفریقای جنوبی قابل دیدن است. همچنین این خط یک ایستگاه هم در شهر کیمبرلی که معدن الماس است، دارد.

هند

خط ریلی «رویال راجاستان ان ویل» یک قصر کامل متحرک است که چشمه‌های آب‌گرم مصنوعی دارد. اگر با این خط سفر کنید هفت شب در راه خواهید بود و معابد هند، دژهای سنگی و تاج محل را خواهید دید.

صربستان و مونته‌نگرو

مسافرانی که از خط ریلی «بلگرید تو بار» استفاده می‌کنند، ۲۵۴ تونل و ۴۳۵ پل را پشت سر می‌گذارند. این خط ریلی از پایتخت صربستان شروع و تا سواحل این کشور کشیده می‌شود و ۲۹۶ مایل طول دارد. ارتفاع سفر در این خط ریلی بسیار پایین است.

سوئیس

در این کشور در ابتدا مسافران با یک کشتی بخار از دریاچه لوتسرن عبور می‌کنند و بعد سوار قطاری می‌شوند که در خط ریلی «گاتهارد پانوراما» حرکت می‌کند و مثل باد از کنار آلپ می‌گذرد و به سمت لوگانو می‌رود.

ایرلند

اتاق‌هایی که در قطار خط ریلی «بلموند گراند هیرنین» وجود دارد، شبیه به اتاق‌هایی است که در دوره جورجیا در هتل‌ها وجود داشت. دیدن زمین‌های سبز و دام‌ها زمانی که از این خط ریلی استفاده می‌کنید بسیار ساده و بی‌دردسر است. بلموند گراند هیبرنین از دوبلین آغاز می‌شود و به کورک یا بلفاست می‌رسد.

بریتانیا

عصر سوار قطاری شوید که در خط ریلی «کالدونین اسلیپر» حرکت می‌کند؛ شام را در قطار میل کنید، شب را در کابین بخوابید و فردا صبح وسط کوهستان‌ها و دریاچه‌های ارتفاعات اسکاتلند بیدار شوید. صبحانه بخورید و نزدیک ظهر به قلعه ویلیام خواهید رسید.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=165

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.