• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

سفرهای ریلی به مشهد ۹۷ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 26895
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
سفرهای ریلی به مشهد ۹۷ درصد کاهش یافت
مسئول روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان گفت: سفر با قطارهای مسافربری در مسیرهای منتهی به مشهد طی اردیبهشت ماه ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد کاهش یافت.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، جواد معراجی فر افزود: با وجود کاهش سفرها، طی ماه گذشته ۵۵ هزار مسافر ریلی در مسیر راه آهن خراسان جا به جا شده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته هم اکنون قابلیت تردد روزانه ۸۰ رام قطار مسافربری با ظرفیت حدود ۳۰ هزار مسافر به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد وجود دارد اما حرکت قطارها در صورت وجود تقاضا آغاز می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان گفت: با توجه به احتمال شیوع کرونا تقاضای سفر از سوی مردم کاهش یافته و تردد قطارهای موجود نیز با ظرفیت کمتر و رعایت پروتکلهای بهداشتی در مسیر مشهد صورت می گیرد.

بر اساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان در حال حاضر تهیه بلیت قطار در مسیر مشهد به ۳۰ شهر و مرکز استان امکان پذیر است و علاوه بر آن در مسیرهای تهران، شیراز، تبریز، اهواز و کرمان حمل خودرو نیز تعریف شده است.

پیش از این طی فروردین ماه فعالیت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد در پی کاهش تقاضای مردم برای سفرهای نوروزی به خاطر بحران بیماری همه‌گیر کرونا، از روزانه ۹۴ رام ابتدا به سه رام کاهش یافت و در ادامه با توجه به گذشت ۶۲ سال از افتتاح ایستگاه راه آهن مشهد و تردد بدون وقفه مسافر ریلی در این مسیر با تداوم روند کاهش مسافر در رخدادی بی سابقه حرکت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد پس از ۶۲ سال در روز ۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ متوقف شد.

پارسال ۱۴ میلیون و هزار و ۹۳ مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شدند که این رقم در مقایسه با سال قبل آن یک درصد کاهش داشت.

بیشترین میزان کاهش مسافر راه‌آهن خراسان مربوط به اسفند ماه گذشته است که علت آن نیز کاهش تقاضای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کنند.  

به گفته کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر چهارشنبه هفتم خرداد ۱۳۹۹،  ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۶ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۵۶۴ تن رسید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26895

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.