• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

سلفی آخر با قطار …

  • کد خبر : 10913
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
سلفی آخر با قطار …

0 (0) تردد در حریم راه‌آهن و نکاتی که مردم باید بدانند سلفی آخر با قطار … آیا هزینه لذت سلفی گرفتن را می‌توان سنجید و آیا برای سفلی گرفتن، به هرکجا می‌توان قدم گذاشت؟ انسان‌ها در هرکجا که باشند تمایل دارند خود را به دیگران نشان دهند و نمایی از خود را به معرض […]

0
(0)

تردد در حریم راه‌آهن و نکاتی که مردم باید بدانند
سلفی آخر با قطار …

آیا هزینه لذت سلفی گرفتن را می‌توان سنجید و آیا برای سفلی گرفتن، به هرکجا می‌توان قدم گذاشت؟ انسان‌ها در هرکجا که باشند تمایل دارند خود را به دیگران نشان دهند و نمایی از خود را به معرض نمایش قرار دهند، این تمایل در شبکه‌های اجتماعی با گرفتن عکس‌ها و ارسال برای سایرین، خودنمایی می‌کند اما گاه افراد با قرار گرفتن در موقعیت‌های خطرناک و ثبت عکس‌های خویش انداز با مناظر و وسایل جذاب و دیدنی،خود را به سرانجامی تلخ و ناگوار دچار می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، یکی از خطرات تهدیدکننده ایمنی سیر قطارها و آسیب رسیدن به حاشیه‌نشینان، ورود به حریم راه‌آهن است که در سال‌های اخیر عدم توجه به این نکته و ورود آگاهانه یا غیرمسئولانه به محدوده ریلی، ازجمله تلاش برای ثبت عکس یادگاری با قطار موجب ایجاد خسارت به نفرات و بروز حوادث ناگوار شده است .
در این حوزه چنانچه در خبرها آمده بود، در آخرین حادثه متأسفانه یک جوان در برخورد با قطار مسافری حدفاصل ایستگاه‌های لاهورد- بیابانک در محدودهٔ استحفاظی اداره کل راه‌آهن شمال شرق (۱) جان خود را از دست داد.
این حادثه در عصر روز جمعه ۱۳ مهرماه سال جاری رخ داد و با وجود هشدارهای بسیار مسئولان، جوان ۲۵ ساله‌ای به ‌قصد گرفتن عکس یادگاری با قطار پس از ورود به حریم راه‌آهن، حین عکس گرفتن از خود به‌قطار مسافری محلی تهران- سمنان برخورد کرده و جان خود را از دست داد و پایان تلخی برای عکس سلفی‌اش رقم خورد.

۲ مورد فوتی در ۶ ماه
اما این ماجرا تمام وقایع این حوزه نیست . بر اساس آمار موجود در گروه ایمنی سیر و حرکت راه‌آهن شمال شرق(۱) ، حوادث برخورد با عابر در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ سه نفر است که متأسفانه دو مورد فوتی گزارش‌شده است .
به گفتهٔ مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) در حال حاضر روزانه در مسیر تهران-مشهد، نزدیک به ۹۰ رام قطار به‌صورت رفت‌وبرگشت تردد دارند و بیش از ۴۰ هزار نفر مسافر را در این مسیر جابجا می‌کنند.
ازاین‌رو با توجه به حجم بالای تردد قطارها و همچنین افزایش سرعت قطارها تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تمام کسانی که در حاشیه خطوط راه‌آهن تردد دارند باید بدانند که مسافت خط ترمز قطارها حدود۷۰۰ متر است و قطارها تا زمان توقف کامل این مسافت را طی می‌کنند. از همین رو هر فردی باید بداند که ورود به حریم راه‌آهن خطرناک است و از این کار باید خودداری کنند.

حریم راه‌آهن
حریم راه‌آهن با توجه به قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن ۱۱۷ متر تعیین‌شده است و الزامات خاصی رادار است.
اول آنکه در محدوده ۱۷ متری از طرفین خط اختصاصی راه‌آهن، هرگونه ورود ، تردد، احداث ابنیه و فعالیت در آن محدوده، ممنوع است و مخاطرات خاص خود را برای متخلفین در پی خواهد داشت.
دوم اینکه، از ۱۷ تا ۴۷ متر نیز عبور تأسیسات زیربنایی نظیر آب، برق، گاز و نفت و… صرفاً با اخذ مجوز از راه‌آهن و طی مراحل قانونی امکان‌پذیر است.
همچنین در محدوده نظارتی ۴۷ تا ۱۱۷ متر نیز هرگونه ساخت‌ وساز، دیوارکشی و اجرای تأسیسات با اخذ مجوز راه‌آهن مجاز است.

اقدامات ایمن‌سازی
این اتفاق‌ها در شرایطی رخ‌داده که همواره اقداماتی چون تهیه پیام ایمنی، کمک گرفتن از نشریات و صداوسیما برای اطلاع‌ رسانی، حضور در جمع اهالی مناطق پرخطر و اطلاع‌رسانی از عواقب حضور در حریم راه‌آهن در حال انجام است.
در این حوزه ایجاد دیوارها و فنس کشی همراه با اخذ اعتبار فرهنگ‌سازی ایمنی، تبدیل گذرگاه‌های هم‌سطح جاده و ریل به گذرگاه‌های غیر هم‌سطح، جمع‌آوری و ساماندهی محل‌های گذر غیرمجاز در نقاط پربرخورد، شناسایی مناطق مخاطره‌آمیز و باسابقه برخورد، تجهیز گذرگاه‌های مجاز بدون حفاظ و استقرار مأمورین راهدار، فرهنگ‌سازی ساکنان و مجاوران خطوط ریلی به‌ویژه در مناطق مسکونی و تجاری حاشیه خطوط، تهیه و پخش تراکت و تبلیغات پیرامونی ازجمله برنامه‌هایی است که به اجرا در آمده است .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10913

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.