• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

سهم ۴٠۴۴ میلیارد تومانی‌حوزه عمران از بودجه سال آینده شهرداری شیراز

  • کد خبر : 31734
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
سهم ۴٠۴۴ میلیارد تومانی‌حوزه عمران از بودجه سال آینده شهرداری شیراز
حدود دو هفته از تقدیم لایحه بودجه ۶٠۶٠ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری شیراز به شورا می‌ گذرد و از همان زمان شورا بررسی لایحه بودجه را در کمیسیون‌های ٩ گانه شورای شهر شیراز آغاز کرد و حال به مراحل نهایی بررسی خود رسیده و شاید در چند روز آینده برای تصویب نهایی در صحن شورای شهر مطرح شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از خبرجنوب ،  رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز که بیشترین بودجه شهرداری شیراز به این بخش اختصاص دارد نیز در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز که به منظور بررسی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری برگزار شده بود در ارتباط با بودجه حوزه عمرانی شهر در سال آینده گفت: تمام تلاش شورای اسلامی شهر شیراز بر این است که در فرآیند بررسی بودجه سال آینده با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی و محدودیت های منابع مالی شهرداری بودجه هدفمند و منطقی را پیش بینی کند تا علاوه بر پاسخگویی به نیازهای اصلی شهری، پروژه های کلان در شأن شهر شیراز نیز اجرایی گردد و نتایج و ثمرات خوبی عاید شهر و مردم شود. نواب قائدی افزود: در این راستا کل بودجه عمرانی شهرداری که در کمیسیون تلفیق شورا تصویب شده است حدود ۴ هزار و ۴۴ میلیارد تومان است که برش کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک حدود ٢ هزار و ۴٧۵ میلیارد تومان است که در این کمیسیون بررسی شده و مابقی بودجه عمرانی در سایر کمیسیون های شورا نظیر فرهنگی، خدمات شهری، هوشمند سازی و… بررسی شده است.
وی ادامه داد: بودجه ۱۴۰۰ در واقع نقشه راه شهرداری برای انجام فعالیت ها و اقدامات سال آینده است، که بر این اساس شورای شهر نیز سعی دارد در مسیری این بودجه تصویب شود که ضمن توسعه و پیشرفت شهر، رفاه و آسایش شهروندان مد نظر قرار گیرد. در این رابطه بودجه عمرانی حوزه معاونت فنی و عمرانی و سازمان عمران شهرداری برای سال آینده حدود ۴۶٢ میلیارد تومان دیده شده است. وی با اشاره به برخی پروژه هایی که در سال آینده اجرا خواهند شد گفت: تکمیل بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی، تعریض بولوار خبرنگار، اجرای تقاطع ولایت خلیج فارس، تقاطع جام جم، زیر گذر نیایش، روگذر گویم، بزرگراه آیت ا… هاشمی رفسنجانی و تقاطعات مربوطه، زیرگذر سلمان فارسی و تعریض پل، پل عابر پیاده علی بن حمزه (ع) و … بخشی از پروژه هایی است که در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مربوط به حوزه معاونت فنی و عمرانی دیده شده است.
قائدی ادامه داد: البته در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری علاوه بر اجرای پروژه های کلان مورد نیاز شهر، پروژه های درون محله ای نیز در سطح مناطق شهرداری در دستور کار قرار دارد که بر این اساس سهم بودجه عمرانی مناطق شهرداری شیراز حدود ٨٠٧ میلیارد تومان است.
وی افزایش کیفیت زندگی شهری و توجه به شاخص های توسعه ای در محله ها را از اهداف اجرای این پروژه ها در سطح مناطق شهرداری شیراز عنوان کرد وگفت: همچنین بر اساس تصمیمات گرفته شده زیرسازی و روکش آسفالت، پیاده روسازی و همسان سازی معابر، احداث پیاده راه ها، احداث مسیرهای دوچرخه سواری، لوله گذاری آب‌های سطحی، بهسازی مسیر رودخانه خشک، احداث پل های عابر پیاده، اجرای تسهیلات ترافیکی، اصلاح هندسی معابر و میادین، اجرای طرح های آرام سازی، رفع نقاط حادثه خیز، مناسب سازی فضاهای شهری و… نیز از جمله پروژه هایی هستندکه در سال آینده در مناطق شهرداری شیراز اجرا خواهند شد. قائدی در خصوص بودجه حوزه مأموریتی حمل و نقل و ترافیک، نیز اظهار داشت: همچنین بر طبق تصمیمات گرفته شده بودجه معاونت حمل و نقل شامل سازمان‌های سازمان حمل و نقل ریلی، مسافر و بار حدود ٣۵٠ میلیارد تومان پیش بینی شده است که علاوه بر این حدود ۴٠٠ میلیارد تومان نیز جهت اجرای قطار شهری از طریق فروش اوراق مشارکت پیش بینی شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز در خصوص پروژه های حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز گفت: اجرای خط دو مترو، اجرای خطوط ویژه BRT ، ساماندهی سرپناه های ایستگاه های اتوبوس، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، احداث پارک ترافیکی، توسعه و تکمیل مسیر دوچرخه سواری، خرید ۵ دستگاه ون دیگر جهت توسعه سامانه حمل و نقل معلولین، اجرای تقاطعات غیر هم سطح، احداث توقفگاه ۱۱۳ هکتاری وسایل نقلیه باری و … بخشی از جمله پروژه های حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک است.
قائدی تصریح کرد: بودجه مصوب کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن شورا و تأیید فرمانداری ملاک عمل شهرداری قرار می گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31734

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.