• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

سه پروژه بزرگ ریلی امسال در خوزستان آغاز می شود

  • کد خبر : 15768
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
سه پروژه بزرگ ریلی امسال در خوزستان آغاز می شود

0 (0) معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سه پروژه بزرگ ریلی امسال در خوزستان آغاز می شود معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات اجرایی سه پروژه اتصال خط ریلی اصفهان – اهواز، سربندر – خرمشهر و شلمچه – بصره عراق از بزرگترین پروژه […]

0
(0)

معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت:
سه پروژه بزرگ ریلی امسال در خوزستان آغاز می شود

معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات اجرایی سه پروژه اتصال خط ریلی اصفهان – اهواز، سربندر – خرمشهر و شلمچه – بصره عراق از بزرگترین پروژه های کشور ، امسال آغاز می شود.

سعید رسولی روز جمعه در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن جنوب در اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه مهم اتصال خط ریلی اصفهان – اهواز به عنوان پروژه ای بسیار بزرگ تعریف شده که مطالعات آن انجام شده و با طرف های خارجی برای فاینانس این طرح مذاکراتی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: اتصال خط ریلی شلمچه در خوزستان به بصره در کشور عراق از موقعیت استراتژیکی برخوردار است که یک کریدور جدید بین المللی برای کشور و استان خوزستان ایجاد خواهد کرد.
رسولی گفت: پروژه اتصال سربندر (در شهرستان ماهشهر) – خرمشهر به دلایلی با تاخیر روبه رو بوده که ارتباطی با راه آهن ندارد و عملیات آن امسال آغاز می شود.
وی ادامه داد: با شرکت فولاد خوزستان برای اتصال به فولاد شادگان از طریق شبکه ریلی مذاکراتی انجام شده است.

** امضای تفاهمنامه در زمینه تولید برای واگن توسط متخصصان داخلی
رسولی در حمایت از تولید داخلی نیز افزود: برای کمک به افزایش تولید داخل ، ساخت تجهیزات و ادوات ریلی در دستور کار است که پایان سال 97 تفاهمنامه ای بین راه و شهرسازی و رییس سازمان برنامه و بودجه امضا کردیم تا تولید ، بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی مانند لکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری و قطارهای ریلی توسط نیروهای داخلی کشور صورت پذیرد.
مدیرکل راه آهن جنوب نیز گفت:در سال 93 مجموع حمل و نقل ریلی راه آهن جنوب پنج میلیون و 400 تن بود که این میزان در سال 97 به 9 میلیون و 724 تن رسید.
عبدالکریم درویش زاده با بیان اینکه سال 97 نسبت به سال 96 حمل و نقل ریلی خوزستان پنج درصد رشد داشته افزود:سال 96 راه آهن جنوب 840 میلیارد ریال درآمد داشت که در سال 97 در بخش باربری 79 درصد رشد داشت.
وی ادامه داد : اهواز گردی در ایام نوروز از برنامه های راه آهن جنوب برای ارایه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی است که تا 17 فروردین به صورت رایگان در اهواز انجام می شود.
به گزارش ایرنا نشست داخلی معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با مسئولان راه آهن جنوب ، ظهر روز جمعه در محل این اداره کل در اهواز برگزار شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.