• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

سیمان، بیشترین صادرات ریلی از راه آهن شرق

  • کد خبر : 21646
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
سیمان، بیشترین صادرات ریلی از راه آهن شرق
سیمان، عمده کالای صادراتی که امسال با راه آهن شرق به کشور‌های آسیای میانه صادر شده است.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، سرپرست اداره کل راه آهن شرق گفت: در ۷ماه گذشته  ۱۶۵هزار و ۳۹۶ تن سیمان با راه آهن شرق به کشورهای آسیانه میانه صادر شد که ۲٫۵(دو و نیم) برابر در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشت.
در مدت مشابه پارسال ۶۴هزار و ۹۲تن سیمان از راه آهن شرق به خارج از کشور صادر شد.
شرقی با بیان اینکه در این مدت، راه آهن منطقه شرق مقام سوم تناژ بارگیری را در کشور کسب کرده است افزود: میانگین رشد بارگیری راه آهن شرق از سال۸۴ تا سال جاری، ۲۵درصد است.
زغال سنگ، کلینکر سیمان، گچ، شکر، سنگ آهن، کاشی، آجر و محصولات ساختمانی،  سایر محصولات صادراتی است که با راه آهن شرق به کشورهای آسیانه میانه حمل می شود.
وی گفت: سیمان باقران، سیمان قاین، کارخانه لاستیک کویرتایر، نهاده های دامی وکشاورزی استان، معادن زغال سنگ، فلورین، سیلیس، منیزیم، تأمین مواد اولیه کارخانه آهن اسفنجی قاینات، شهرک صنعتی فردوس، شهرک صنعتی بیرجند، بنتونیت، پارمیکو فردوس، کائولن، کاشی و سرامیک جزو کالاها و محمولات ریل پسند هستند که به دنبال جذب بار آن هستیم.
اداره کل راه آهن شرق به مرکزیت شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی ۳۹ ایستگاه باری و مسافری دارد و محدوده ریلی این اداره کل از ایستگاه جندق تا کاشمر و محور تربیت حیدریه، خواف و مرز ریلی شمتیغ را در بر می گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21646

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.