• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

شاکری، عضو کمیسیون عمران: آقای رسولی در راه آهن جهت گیری درستی را پیگیری می‌کند

  • کد خبر : 29428
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
شاکری، عضو کمیسیون عمران: آقای رسولی در راه آهن جهت گیری درستی را پیگیری می‌کند
شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ساختمان مرکزی راه اهن جمهوری اسلامی ایران گفت: طی این بازدید بنده متوجه شدم که جناب آقای رسولی مدیرعامل راه اهن در این شرکت جهتگیری درستی را پیگیری می‌کند.
0
(0)

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار ریل نیوز در تشریح بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از ساختمان مرکزی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مدیرعامل این شرکت گفت: از آنجا که در قوانین توسعه کشور و اسناد بالادستی و در سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری توسعه حمل و نقل ریلی برون و درون شهری مورد تاکید قرار گرفته و همچنین طی دو ماهی که از شروع دور جدید فعالیت مجلس گذشته بود و طی این مدت فرصتی برای ارئه گزارش از سوی راه آهن به کمیسیون عمران پیش بینی نشده بود اعضای این کمیسیون قصد به بازدید از راه آهن جمهوری اسلامی ایران گرفتند که با حضور نمایندگان در شرکت راه آهن و دیدار با مدیرعامل آن جهت گیری درست این شرکت در راستای توسعه کشور مشخص شد.
وی ادامه داد: طی بازدید از شرکت راه آهن نمایندگان با خدمات مرکز جهادی پیشرفت که توسط مدیرعامل تاسیس شده بود آشنا شدند که باعث امیدواری شد زیرا به نظر بنده تاسیس این مرکز نشان می‌دهد که مدیریت فعلی راه آهن رویکرد خوبی برای فعالیت های حمل و نقل ریلی در نظر گرفته است و نیاز اصلی کشور را که یک عزم جهادی برای پیشبرد اهداف توسعه کشوری خصوصا در حوزه ریل بوده به درستی درک کرده و به دنبال ان است تا با بررسی مستمر عملکرد اشکالات موجود را برطرف کرده و بهره وری و بهره برداری از این صنعت پاک را تسریع کند.
این عضو کمیسیون عمران اظهار کرد: همچنین اعضای کمیسیون عمران نیز اعلام آمادگی کردند تا در کنار راه آهن تلاش کنند تا نسبت خطوط ریلی را به وسعت سرزمینی و جمعیت هرمنظقه افزایش یابد البته هدف مذکورحتما باید اجرایی شود چون موتور محرکه پیشرفت و توسعه در حوزه مسافری و باری شبکه ریلی کشور است.
به گفته وی لازم است تا خطوط ریلی که به مرزهای کشور سرویس می دهند در اولویت اتمام و توسعه قرار گیرند تا پیشرفت حوزه حمل و نقل در کشور شتاب بیشتری گیرد.
همچنین شاکری با اشاره به بازدید خود همراه با مجمع نمایندگان تهران از کارخانه واگن‌سازی تهران نیز گفت: وظیفه اصلی کارخانه واگن‌سازی تهران ساخت و تامین واگن‌های مورد نیاز مترو تهران است که طی چند سال اخیر به دلیل عدم تامین مالی از سوی شهرداری تهران و عدم ثبت سفارش توسط شرکت مترو این وظیفه به درستی انجام نشده است.
وی با تاکید بر اینکه مترو تهران با کمبود شدید واگن برای توسعه خطوط مواجه است افزود: بازدید مجمع نمایندگان تهران برای تاکید بر این مساله بود که باید همگام با توسعه خطوط مترو ناوگان نیز افزایش یابد که این مساله نیازمند تعامل بیشتری واگن‌سازی تهران با مترو پایتخت است البته این کارخانه به تقاضای وزارت کشور در حال تولید واگن ملی بود تا با حداکثر درون سازی و استفاده از ظرفیت های داخلی واگنی مطلوب در شان جمهوری اسلامی ایران تقدیم مردم کند.
با این وجود وظیفه نمایندگان است تا با وضع قانون در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری شرایط را برای تولید داخلی برخی از محصولات تسهیلب کنند همچنین نمایندگان در راستای وظیفه نظارتی خود به دنبال آن هستند تا از ظرفیت های بودجه و تکالیفی که دولت برای تامین مالی خطوط مترو طبق قانون برعهده دارد به درستی استفاده کرده و بتوان از این طریق هزار و ۷۰۰ واگنی را که مترو تهران نیاز دارد از تولیدات داخلی تامین شود.
به گفته شاگری نمایندگان تهران، کمیسیون عمران و در راس آن فراکسیون مدیریت شهری به دنبال فعال تر کردن واگن سازی تهران است تا از ظرفیت های ان حداکثر استفاده صورت گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29428

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.