• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

. شرکت ذوب‌آهن اصفهان با حضور جمعی از فعالان بازار سرمایه، خط تولید ریل ملی، تولید ریل از نوع u33 (مناسب برای خطوط فرعی) را آغاز و اعلام نمود که به‌زودی قرارداد تولید ۲۵-۳۰ هزار تن ریل UIC60 نیز با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور منعقد خواهد شد…

  • کد خبر : 263
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

0 (0) گام مقدماتی برای خودکفایی در تولید ریل برداشته شد! شرکت ذوب‌آهن اصفهان با حضور جمعی از فعالان بازار سرمایه، خط تولید ریل ملی، تولید ریل از نوع u33 (مناسب برای خطوط فرعی) را آغاز و اعلام نمود که به‌زودی قرارداد تولید ۲۵-۳۰ هزار تن ریل UIC60 نیز با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای […]

0
(0)

گام مقدماتی برای خودکفایی در تولید ریل برداشته شد!

شرکت ذوب‌آهن اصفهان با حضور جمعی از فعالان بازار سرمایه، خط تولید ریل ملی، تولید ریل از نوع u33 (مناسب برای خطوط فرعی) را آغاز و اعلام نمود که به‌زودی قرارداد تولید ۲۵-۳۰ هزار تن ریل UIC60 نیز با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور منعقد خواهد شد.

شبکه ریلی کشور برای تکمیل مسیرهای ترانزیتی پرمنفعتی مانند کریدور چابهار-سرخس و مسیر ریلی اصفهان اهواز، در آینده نزدیک نیاز به توسعه جدی دارد. در حال حاضر طول شبکه خطوط اصلی ریلی ۱۱هزار کیلومتر است که ضرورت دارد برای رسیدن به اهداف ذکرشده به ۲۵ هزار کیلومتر افزایش یابد.

این مسئله در صورت بومی نبودن تولید ریل، نیاز به خروج ۲ تا ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات این محصول دارد که با وجود توان بالای صنعت فولاد کشور و جایگاه بالای ایران در عرصه جهانی، باید جلوی ان گرفته شود.

در این راستا شرکت ذوب‌آهن اصفهان در سال ۹۳ طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی متعهد شد تا شهریورماه ۹۴، خط تولید ریل را تجهیز و راه‌اندازی کند. پس از عقد توافق، این شرکت اقدام به خریداری و نصب یک خط تولید پیشرفته آلمانی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان نمود تا هم نیاز کشور به این کالای راهبردی را تأمین نماید و هم امکان صادرات را فراهم آورد.

پس از نصب کامل این خط در سال ۹۴، اختلافات قراردادی بین دو طرف باعث تأخیر حدوداً دوساله در تولید انبوه ریل گردید. در آخرین مورد و طبق توافق صورت گرفته بین ذوب‌آهن و راه‌آهن مورخ ۲۷ مهرماه ۹۵، مقررشده بود در فاز اول و ظرف مدت ۵ ماه، شرکت ذوب‌آهن اصفهان، اقدام به تولید ۴۰ هزار تن ریل از نوع U33 نموده و پس‌ازآن تولید انبوه ریل UIC60 که موردنیاز خطوط اصلی و مناسب برای سرعت‌های بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است آغاز شود.

شایان‌ذکر است، تولید انبوه نوع قدیمی ریل (U33) که مناسب خطوط فرعی و با سرعت پایین هست، در حالی با حدود ۱۰ ماه تأخیر آغاز می‌گردد که پیش‌ازاین و در سال‌های ۷۳ و ۸۷ نیز تولید انبوه این نوع ریل عملیاتی شده بود و از این منظر اقدام جدیدی محسوب نمی‌شود، بااین‌حال ازآنجاکه طبق قرارداد وزارت راه‌و‌شهرسازی و ذوب‌آهن، گام اول برای عملیاتی شدنِ تولید ریل UIC60 محسوب می‌شود، اقدامی درخور توجه و مسرت‌بخش است.

….

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=263

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.